Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Patrik: Om det ser rätt ut i kalendern så har det inte med importen att göra. Dubbletter skulle du nog upptäcka ganska enkelt.

Däremot håller vi på och felsöker ett problem med hantering av veckonumrering i analysfunktionen. Eventuellt ställer den till

Michael,

Hur blev det med träningstyper från GC?
Jag har klocka&dator inställd på Engelska, och valde "XC Ski", dvs. längdskidor, och importerade sedan passet som vanligt. Blev blankt när det åkte in på Funbeat.

(Passet utfördes i 2015-03-07)

/n

@Patrik. Nu ska veckonumreringsbuggen vara fixad. Jag gissar att även ditt summeringsproblem är löst iom detta. Kan du verifiera detta?

@Niklas: Filerna som vi får från GC är antingen FIT eller TCX, beroende på vilken klocka du har. Många klockor har fler träningstyper än vad FIT-standarden anger. Ibland kan man även skapa egna typer och namne bäst man vill.

Jag vet inte hur det ser ut i

@Michael,

Tyvärr kvarstår problemet. Resultatet för vecka 10 (dvs förra veckan) vill inte dyka upp heller, trots att grafen är inställda på att visa fram tills dagens datum.

Feature request

När filen skickats till Funbeat vore det finfint om appen i mobilen ploppade upp ett meddelande om att en ny fil finns tillänglig. Väljer man det meddelandet i rullgardinen ska man då komma direkt till den nyimporterade i editeringsläge f

@Patrik: Har du refreshat webläsaren. Felet borde vara löst, men eventuellt har din webläsare cachat den gamla funktionen.

@Michael,

Det är ett av standardträningsalternativen i Fenix2 .. Hade inte du Fenix2 också förresten?
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=41212936

/n

@Michael,

Nu verkar det fungera igen. Sidan laddades in på samma sätt som vanligt, tog ett tag, så tror inte graferna var cacheade - men hur som helst, nu ser det rätt ut igen.

Dock noterat en ny grej med importen, 2 dagar i rad nu har det stått att de

Testade just att köra ett duathlonpass med 920xt på trainer + löpning ute (multiaktivitet med "t - tid"). I Garmin Connect ser jag alla momenten, men här i Funbeat har bara trainerpasset dykt upp: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=412880