Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Fredrik.
Nu bortser jag från klockans data om den försöker sig på tidzon-justeringar på mer än 24 timmar eftersom det är uppenbart felaktig data.

Meddela gärna hur det går med nästa swim-fil.

Jag är fortfarande intresserad av att veta om klockan har nå

Garmin Swim är enbart gjord för bassängsimning så den saknar GPS. Direkt tidszonsjustering saknas. Däremot kan man ställa in två olika tider som man manuellt kan skifta mellan. Klockan har korrekt tid för "tid 1", både tids och datummässigt, och är den ti

Har en Garmin Swim och mina aktiviteter har slutat att synka med funbeat , fungerade inledningsvis men efter den 17/2 har det inte först över någon information.

Att det slutade funka 17/2 beror på att jag byggde stöd för träning i olika tidzoner då. Men uppenbarligen funkar inte Swim-klockan enligt specifikation. Nu har jag som sagt lagt in en fix för detta så att orimliga tidszonjusteringar inte utförs.

Det se

@Michael S:
Nu fungerade min frus import från Garmin (vilket väl var väntat). Lite nyfiken på hur .fit-filen ser ut denna gång. Numera är båda "tidszonerna" i klockan ställda på samma datum/klockslag. Min tes är att problemet har med detta att göra.

Pass

@Fredrik.
Jag sparar inte detaljloggar så länge för importer som har gått bra. Just den här importen hade hunnit rensas från detalj-loggen. För att återskapa detaljerna och titta inne i fit-filen behöver jag lägga ner lite extra jobb. Jag hinner inte det

Hm. Jag får trots allt inte det här med att slå ihop pass att fungera. Vad behöver jag göra för att kunna regga ett pass på morgonen, som sedan när jag synkar med GC på kvällen FB känner igen och frågar om att slå ihop pass?

Funkar alltså inte detta? Detta följde jag så sent som för en två minuter sedan. Jag registrerade ett manuellt pass på Garmin Connect (obs! ej i rutan i den moderna dashboarden, utan i listan av aktiviteter) och ett på Funbeat - nedanstående funkar för mi

@Ola: Steg 1-7 gör jag som du men jag får inte det du beskriver i 8-9.

@Michael: Vilka kriterier ska uppfyllas för att pass ska föreslås att slås ihop? Ska det vara möjligt?

@Thomas
Tack!
Du har hittat en bug. Det är ju hela idén med betatest =)

De som skapade Garmin-kopplingen tidigt i betan och som inte var premiummedlemmar fick ingen standard-inställning för "efterbehandling" av pass. Endast premiummedlemmar kan ändra den