Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNya joggare 2009Välkomna
You need to log in to create posts and topics.

Välkommen Johan!

Hmm... hehe.. får man börja med att fråga hur tusan det kommer sig att det tog en hel månad mellan löppass ett och två? 😉

Nej, allvarligt talat... jag ska skärpa mig nu. Bra att du funderar på mål och i den här tråden tycker vi om att

Tack för tipset Jessie!

Anledningen är helt enkelt att jag cyklat under denna månad eller tja, jag har väl mest cyklat. Får se hur väl den träningen kommer till pass nu, inte alls skulle jag misstänka.

IAF, kul skall det bli och nu j*vlar! 😉

Hej och välkommen Johan !

Ser att du faktiskt höll ett fint tempo "nybörjartempo" som oss alla andra på 6,5km... faktiskt bättre än många av oss !

kanske de programmet jessie föreslog inte är något för dig..

har du kollat på programmen på
http://www.marathon.

"ditt mål kanske är Milen under 60? Milen under 50? Olika program att välja! Själv trilskas jag med "klara jogga en mil"-programmet... "

Ja, japp och jag sliter också med samma fråga...dvs klara av en mil, sedan kommer tidsmålen så att säga.

Vi får se i

Hej Johan och välkommen.

Tipps har du redan fått så det är bara att köra på.
Att du kommer att klara springa milen inom en överskådlig framtid råder det nog ingen tvekan om, även om den känns oövervinlig precis när man börjar,

Och sen ska man ha klart f

Hej alla, Denny här.

Kille på 22 vårar, 1.78 lång, ca 70kg. Började springa för ett par månader sedan, en månad gick i stupet då jag var dum och började med 14km och knäna lade av. (V) Nu springer jag i snitt 3-4km en till två gånger i veckan med en snit

Denny - Hej hej och välkommen hit 🙂 Jo vi har pratat en del om att ta sig vatten över huvudet i början av löpningen... bara för att man "orkar" bör man inte göra det.. tyvärr har du ju fått erfara det :/ Skönt att höra att du är igång på nytt!

Johan - Ja... det blir spännande 🙂 men du verkar ju onekligen ha en viss grundkondition även om du inte löptränar... (genom cyklingen).. finns ju knappt någon nybörjare som fixar att springa 5km i sträck.. då snackar vi 500meter på sin höjd 🙂

Pssst... Ida? Jag (och iaf tre till i vår grupp som jag känner till) sprang ju just 5km typ andra veckan efter iiiiiingen träning/löpning alls på mååånga ÅR innan. 😉

Klart man KAN springa 5km i sträck även som helt nybörjare (tex första dan). Det handla

Jessie - Just därför tycker jag att han borde välja ett program på 20 veckor istället för ett program på 12 veckor och sedan vips ska du springa 5km 😉

jag är på vecka 8 nu... och hade jag inte gjort mina tjuvrusningar så hade jag fortfarande inte sprung