Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNya joggare 2009Välkomna
You need to log in to create posts and topics.

Men jag får inte ihop det där med att inte öka hastighet och sträcka samtidigt,,,,,om jag springer i 30 minuter och så en dag så springer jag samtidigt så kommer jag ju längre på dessa 30 minuter.
Ska man då springa kortare tid alltså? Bara för att man sp

Niclas: Jag har jobbat med två saker kan man säga.

1. Bålstyrka för att få bättre hållning i löpningen, vilket i sin tur ger ett bättre löpsteg med bättre löpekonomi, vilket ger bättre hållbarhet.

2. Styrka och stabilitet runt knän och ankar. Genom sty

bullen: Med hastighet så menar jag det tempo som du springer i. Varvar du löpning och gång så blir det tidspann som du springer längre och längre, men det behöver ju inte betyda att du springer i ett högre tempo.

Så ponera att du föresätter dig att spri

Ok då fattar jag vad du menar 🙂

Niclas: Det mest fantastiska för mig är att jag inte var helt slut efteråt! Visst, benen kändes ju, men jag var inte så flåsig och inte så trött. Däremot fick jag ju blodsockerfall på tåget hem (nästan en timme senare!), men det hade jag ju lätt kunnat un

Johanna: Okej, då fattar jag. Styrkemässigt har jag inga problem när jag springer, i alla fall så länge jag kör på låg intensitet. Men du menar att styrketräning är bra för muskelfästen och senor också?

Min löpteknik har jag funderat lite på. Jag håller

Niclas: Med tanke på hur trött jag har varit på betydligt kortare träningspass så är jag helt fascinerad över hur obekymrad jag kände mig rent konditionsmässigt under loppet. Hade bara en liten svacka vid 8-9 km, där jag tror kroppen tyckte - "Men va f**n

Äh, vad tusan. Jag letade väl upp länken ändådå...

http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964507

Hm, det där med löpsteget måste jag läsa ordentligt och framför allt öva på ordentligt!

Funderar på om jag ska ge mig ut i kväll eller om det blir först i morron. Solen skiner och jag vill ut nu men samtidigt så kände jag mig trött i låren när jag cykla

Jag vill bara säga att friidrottsVM saboterar min träning. Finns ju ingen tid över för att springa själv när man vill se ALLT på TV...

Så - nu har jag fått det sagt! *rusar tillbaka till TVn igen*