Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNya joggare 2009Välkomna
You need to log in to create posts and topics.

Välkommen hit. Jag började i maj och har ännu inte sprungit 5 km,,,får se hur långt jag klarar på blodomloppet på torsdag 😀

Hej, jag är ny i gruppen och tänkte presentera mig.

Jag började löpträna den 8 juli. Jag har i princip gått från knappt någon fysisk aktivitet alls. Men jag cyklade några ggr/vecka i början av sommaren och det gav mig lite kondition.

Ålder: 30 år
Vikt:

Liselott och Niclas, välkomna hit!

Tänk på att ta det lugnt i början då muskler och kondition i regel utvecklas snabbare än muskelfästen och senor.

Ja, det läste jag i någon annan tråd och verkar stämma på mig. Ser man till min kondition och mina muskler känns det som att jag skulle klara milen på 1 timma redan nu, om jag verkligen tog ut mig helt. Men det vågar jag inte göra än på ett tag, var frust

Och jag är tvärtom tror jag. För mig är det flåset som tar slut,,,inte muskler, leder eller ligament 😀

mitt flås tar också slut där runt 5km..*skrattar*...

Vi får kämpa på bullen 🙂 ska vi skylla på syrefattig luft ? =D

Niclas: Jag har hållt mig i skinnet och tuffat runt med kilometrar på 6:30 - 7:30 sedan i maj nu. Har inte haft ont i varken benhinnor eller knän eller nåt och inser ju då varför. Främst för att jag valt att enbart öka sträcka och inte fart. Tror annars a

Jessie: Det låter väldigt klokt det där. Tycker att det är svårt att hålla igen när jag kör lågintensitetspass när man känner att man kan springa snabbare, brukar ligga mellan 6:30-7:15 i snitt.

Hur kändes det efter Midnattsloppet? Var det som en lugn jo

Jag håller helt med Starladyn! Öka inte distans och tempo samtidigt, utan jobba med var sak för sig för att undvika skador. Jag har förstått att det är någon form av käpphäst inom löpningen. Jag började jogga i slutet av april och har främst fokuserat på

Johanna: Vad är prehabträning? Det låter som att det vore något för mig.