Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 09:03Meningen med tråden är att vänja sig med K-G - eller härda sig?
Meningen med tråden är att vänja sig med K-G - eller härda sig?
Quote from Elias Engqvist on 8 March 2011, 10:39🙂
🙂
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 11:42Det är väl alla tiders att "ungdomarna" är så stillasittande och datorintresserade.. Utan det intresset hade ni ju inte haft det här forumet att gnälla på oss.... 😉
Det är väl alla tiders att "ungdomarna" är så stillasittande och datorintresserade.. Utan det intresset hade ni ju inte haft det här forumet att gnälla på oss.... 😉
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 12:14Edith was here.
Edith was here.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 12:15Är det vi 40+ ungdomar som avses? För min mamma gnäller så här efter 25 år fortfarande på mig att jag sitter mycket vid datorn...
Vad skall vi säga om morgondagens ungdomar, när vi blir pensionärer? "Dagens ungdomar, de bara flänger omkring utomhus, istä
Är det vi 40+ ungdomar som avses? För min mamma gnäller så här efter 25 år fortfarande på mig att jag sitter mycket vid datorn...
Vad skall vi säga om morgondagens ungdomar, när vi blir pensionärer? "Dagens ungdomar, de bara flänger omkring utomhus, istä
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 12:42Hi, hi.
Tråden startade med en " dold " fråga:
Är det bättre att läsa allt om löpning + att utnyttja maximalt allt bra som kommit ut eller
är det bara ut och springa.
Motionärer gällde det också, vilket borde ha framgått efter några inlägg.
PS. Finn
Hi, hi.
Tråden startade med en " dold " fråga:
Är det bättre att läsa allt om löpning + att utnyttja maximalt allt bra som kommit ut eller
är det bara ut och springa.
Motionärer gällde det också, vilket borde ha framgått efter några inlägg.
PS. Finn
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 12:58Det bästa är att lära sig så mycket som möjligt, och inte bara av egna erfarenheter. Okunskap är sällan en framgångsfaktor. Samtidigt skall måste man givetvis träna. Till skillnad mot kunskapsinhämtning, så går det att träna för mycket.
Falsk dikotomi du
Det bästa är att lära sig så mycket som möjligt, och inte bara av egna erfarenheter. Okunskap är sällan en framgångsfaktor. Samtidigt skall måste man givetvis träna. Till skillnad mot kunskapsinhämtning, så går det att träna för mycket.
Falsk dikotomi du
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 13:29Kunskapsinhämtning kan också bli för myche. I början av min karriär i början av sjuttiotalet på Ulleråkers sjukhus så fanns det akademiker som blivit psykotiska å i princip heltokiga. Skötarna tala då om att "det hade slagit över " för dom dvs att dom fåt
Kunskapsinhämtning kan också bli för myche. I början av min karriär i början av sjuttiotalet på Ulleråkers sjukhus så fanns det akademiker som blivit psykotiska å i princip heltokiga. Skötarna tala då om att "det hade slagit över " för dom dvs att dom fåt
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 13:31Dessa "akademiker" hade säkerligen fått överslag av annan anledning om de ej studerat/läst så jag tror knappast själva studerandet stjälpt dem over kanten.
Dessa "akademiker" hade säkerligen fått överslag av annan anledning om de ej studerat/läst så jag tror knappast själva studerandet stjälpt dem over kanten.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 13:35Magnus.
Kunskaper är kanon.
De väger dessutom inget.
Har 19 år i skola bakom mig och säger nog mycket oftare:
studera mera
än
spring mer.Har spungit sedan 1952 minus 12 år när läkare förbjöd mig.
Har nu trappat ned men deltog ( obs deltog ) i 16 ultra
Magnus.
Kunskaper är kanon.
De väger dessutom inget.
Har 19 år i skola bakom mig och säger nog mycket oftare:
studera mera
än
spring mer.
Har spungit sedan 1952 minus 12 år när läkare förbjöd mig.
Har nu trappat ned men deltog ( obs deltog ) i 16 ultra