Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVänja sig - eller härda sig?
You need to log in to create posts and topics.

Vila? Det får man göra i graven.

K-G, jag säger inte att din historiebeskrivning är fel för jag var inte med på den tiden men de löpare jag känner som var med på 70- och 80-talet och som gjorde marathon på runt 2:30 tränade inte alls som du beskriver. Enkelt uttryckt kan man man säga att

Jag har också svårt att se att en lägre träningsvolym förr gav bättre resultat. De tränade nog mer helt enkelt.

Analyserandet i sig tror jag inte gör någon skada så länge man inte analyserar istället för att träna.

Eliten hade även förr stöd så de gjorde nog lite annorlunda. Internet fanns ej så deras vetande spreds ej lika lätt.

Gruppen jag fick draghjälp av försökte mot slutet av 80-talet intervalla. Så gott som alla gick sönder. Ingen blev snabbare. (#)

De mins

Jag försöker förstå vad den här tråden handlar om, men går bet.
Och känner mig en aning dum.
Går det att få lite hjälp?

Bohlin: Jag tror den handlar om att det är bra med romersk bastu.

ja, jag hade oxå för mig att det handlade om något...
kändes som intressant när titeln huserade ord som härda sig eller vänja sig.

typ mental löpträning elller nåt, väldigt intressant...hade ingen aning dock att det hade en sådan stark koppling till samh

Tack Bohlin - äntligen någon som vågar ge oförståndet ett ansikte.

Här har jag suittit och läst och läst och flera gånger gått tillbaka till det första inlägget och försökt förstå vad det är man ska vänja sig vid och vad man ska härda sig mot. Om det är

Vissa trådar är som livet. De handlar inte om något speciellt, de bara ÄR. Och det räcker så 😉

Man bastar ihop med en signorina från Rom eller i Rom