Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 21:25K-G
Vad är din teori då? Varför springer så få svenskar på bra tider på maraton?
jag ser bara att du kör på samma sak om och om igen men det blir sällan någon anlys om varför.
K-G
Vad är din teori då? Varför springer så få svenskar på bra tider på maraton?
jag ser bara att du kör på samma sak om och om igen men det blir sällan någon anlys om varför.
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 21:30Tomas, jag fattar det som att vi läser för mycket. Läsning och löpning funkar inte, det vet man ju... 😉
Tomas, jag fattar det som att vi läser för mycket. Läsning och löpning funkar inte, det vet man ju... 😉
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 22:11Tomas.
Ursäkta att jag blir tjatig.På 80-talet så gav man sig ut utan att veta hur länge eller vart.
Man kutade tills man blev trött, därefter lite till + lite till och som grädde på moset så drog man järnet sista 3 -5 K tillbaks till klubbhuset.2 gån
Tomas.
Ursäkta att jag blir tjatig.
På 80-talet så gav man sig ut utan att veta hur länge eller vart.
Man kutade tills man blev trött, därefter lite till + lite till och som grädde på moset så drog man järnet sista 3 -5 K tillbaks till klubbhuset.
2 gån
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 04:58Tomas igen.
Du efterfrågar analys.En av de största orsakerna till att lite väl många går sönder numera är att löpning sönderanalyseras. Talanger ger upp.
( Jag lär laga god mat. Har läst ett recept. Ett enda. Däremot har jag lyssnat mycket + smakat av.
Tomas igen.
Du efterfrågar analys.
En av de största orsakerna till att lite väl många går sönder numera är att löpning sönderanalyseras. Talanger ger upp.
( Jag lär laga god mat. Har läst ett recept. Ett enda. Däremot har jag lyssnat mycket + smakat av.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 12:24Instämmer med Tomas. K-G du kommer inte vidare i dina (otydliga) argument.
För att bevisa din hypotes kan du väll skaffa barn eller röva bort några och utsätta dem för samma träning som du genomförde när du var yngre. Med skillnaden att de har all teknis
Instämmer med Tomas. K-G du kommer inte vidare i dina (otydliga) argument.
För att bevisa din hypotes kan du väll skaffa barn eller röva bort några och utsätta dem för samma träning som du genomförde när du var yngre. Med skillnaden att de har all teknis
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 12:39Putte.
Vilken tur att Tomas var så tydlig.Ditt nämnande av svenska medborgare stinker.
Är själv s.k. världsmedborgare.
Putte.
Vilken tur att Tomas var så tydlig.
Ditt nämnande av svenska medborgare stinker.
Är själv s.k. världsmedborgare.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 13:08Vad gäller elit så tjatar jag än en gång: De får all hjälp i världen. Då marathon icke är så värst välbetalt innan de blir världselit - sub. 2:07 åtminstone så kan man ju inse svårigheterna att hitta hugade spekulanter.
Vad som däremot ej borde vara så s
Vad gäller elit så tjatar jag än en gång: De får all hjälp i världen. Då marathon icke är så värst välbetalt innan de blir världselit - sub. 2:07 åtminstone så kan man ju inse svårigheterna att hitta hugade spekulanter.
Vad som däremot ej borde vara så s
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 13:48Egentligen har vi väl diskuterat den här frågan förut om brist på svenskar i världseliten just nu i långdistanslöpning.
Då vill jag minnas att vi kokade ned det till följande:
- Låg status på konditionsidrottande i Sverige generellt utom möjligtvis län
Egentligen har vi väl diskuterat den här frågan förut om brist på svenskar i världseliten just nu i långdistanslöpning.
Då vill jag minnas att vi kokade ned det till följande:
- Låg status på konditionsidrottande i Sverige generellt utom möjligtvis län
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 14:06Håller med Mikael, men tråden är nog mer inriktad på elitmotionärer.
Sub 3h på marathon.Det borde väl vara möjligt för åtminstone 1.000 med en hel del jobb men inte omöjligt.
Håller med Mikael, men tråden är nog mer inriktad på elitmotionärer.
Sub 3h på marathon.
Det borde väl vara möjligt för åtminstone 1.000 med en hel del jobb men inte omöjligt.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 16:48Bara en tanke, men skulle det inte kunna vara så att framgångsrik tävlingselit = uppmärksamhet, intresse, status, allmänt spridd kunskap om vad som krävs för att prestera bra resultat = fler elitmotionärer?
När jag i en annan tråd klippte in träningsprog
Bara en tanke, men skulle det inte kunna vara så att framgångsrik tävlingselit = uppmärksamhet, intresse, status, allmänt spridd kunskap om vad som krävs för att prestera bra resultat = fler elitmotionärer?
När jag i en annan tråd klippte in träningsprog