Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 17:28Hörde av en kollega som varit på ett seminarium att det inte var lönt att springa mer än 110 km per vecka... Kan tyvärr inte utveckla det. Han sade inte mer. Men det låter väl rimligt att det måste finnas någon gräns efter vilken det inte ger så mycket me
Hörde av en kollega som varit på ett seminarium att det inte var lönt att springa mer än 110 km per vecka... Kan tyvärr inte utveckla det. Han sade inte mer. Men det låter väl rimligt att det måste finnas någon gräns efter vilken det inte ger så mycket me
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 17:41Var väl elitmotionär upp till 10K = sub 35 min. med några sekunder.
Klarade ½-maran i sub 4 min/km,
därefter var det ännu trögare.De flesta av de jag tränade med var bättre, dock ingen 2:20 på marathon. Rune hade gjort det tidigare.
Vad jag minns så ku
Var väl elitmotionär upp till 10K = sub 35 min. med några sekunder.
Klarade ½-maran i sub 4 min/km,
därefter var det ännu trögare.
De flesta av de jag tränade med var bättre, dock ingen 2:20 på marathon. Rune hade gjort det tidigare.
Vad jag minns så ku
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 17:42Det finns ju gruppen A som talar om för andra hur de ska göra för att bli riktigt bra, och gruppen B som är toppelit och berättar hur de gör. När budskapen divergerar så tenderar jag att lyssna på de senare.
Det finns ju gruppen A som talar om för andra hur de ska göra för att bli riktigt bra, och gruppen B som är toppelit och berättar hur de gör. När budskapen divergerar så tenderar jag att lyssna på de senare.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 18:38Då jag hamnade i en grupp 2:20 - 2:40 löpare så föll det mig naturligt att lyssna på dem. Deras fart var ju såpass hög för min del så mina frågor blev korta. Mest blev det att lyssna och försöka hänga med.
Sedan att jag "ej ens" kom under 3 är ju en trag
Då jag hamnade i en grupp 2:20 - 2:40 löpare så föll det mig naturligt att lyssna på dem. Deras fart var ju såpass hög för min del så mina frågor blev korta. Mest blev det att lyssna och försöka hänga med.
Sedan att jag "ej ens" kom under 3 är ju en trag
Quote from Jonny Persson on 7 March 2011, 18:42Bennu: Det finns en gräns för alla men de som ligger högst i träningsmängd ligger låååångt över 11 mil i veckan.
Bennu: Det finns en gräns för alla men de som ligger högst i träningsmängd ligger låååångt över 11 mil i veckan.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 19:15Fast det säger väl inte att allt de tränar utöver dessa 11 mil är till nytta? Hursomhelst, jag försvarar inte den teorin, eftersom jag inte har faktan för att stödja det. Jag tyckte bara att det var intressant och tänkte att någon annan kanske hade hört d
Fast det säger väl inte att allt de tränar utöver dessa 11 mil är till nytta? Hursomhelst, jag försvarar inte den teorin, eftersom jag inte har faktan för att stödja det. Jag tyckte bara att det var intressant och tänkte att någon annan kanske hade hört d
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 19:19Bertil Järlåker - precis under 3h på marathon, men mer känd som ultralöpare snittade ett år 38km/dag. 25 mil i veckan.
Målet var en mara om dagen.
Bertil Järlåker - precis under 3h på marathon, men mer känd som ultralöpare snittade ett år 38km/dag. 25 mil i veckan.
Målet var en mara om dagen.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 19:47Bennu, det du refererar till kommer nog från Jack Daniels och Noakes som säger att 110-120 km/vecka räcker. Men faktum kvarstår att de bästa tränar mer, bra eller dåligt må så vara.
Bennu, det du refererar till kommer nog från Jack Daniels och Noakes som säger att 110-120 km/vecka räcker. Men faktum kvarstår att de bästa tränar mer, bra eller dåligt må så vara.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 19:47Människan är säkert gjord för att springa.
Hon är även gjord för att vila.Det är nog bäst om man ser till att göra båda.
Människan är säkert gjord för att springa.
Hon är även gjord för att vila.
Det är nog bäst om man ser till att göra båda.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 19:51Det Noakes sa hade inget om prestationen på enstaka tävlingar att göra. Det var någon sorts resultat från vad som verkade vara en övre gräns innan kroppen degenererade snarare än blev starkare av träning.
Om det handlade om syresättning, muskulatur, elle
Det Noakes sa hade inget om prestationen på enstaka tävlingar att göra. Det var någon sorts resultat från vad som verkade vara en övre gräns innan kroppen degenererade snarare än blev starkare av träning.
Om det handlade om syresättning, muskulatur, elle