Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 22:30Pft, världsrekordet på maraton (och de flesta andra löpsträckor för män) är ordentligt bättre nu än på 80-talet. Blanda inte in tjocka, jämställda, fotbollsintresserade svenska män i debatten om teknikutvecklingens positiva egenskaper.
Pft, världsrekordet på maraton (och de flesta andra löpsträckor för män) är ordentligt bättre nu än på 80-talet. Blanda inte in tjocka, jämställda, fotbollsintresserade svenska män i debatten om teknikutvecklingens positiva egenskaper.
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 23:03Har det inte stått ganska still när det gäller tiderna även internationellt? Nu är jag på jobbet och hinner inte kolla upp statistik, men är egentligen Emil Zatopeks 28 min på 10 000 meter (1954) så mycket sämre än Bekeles 26 min om man tar hänsyn till u
Har det inte stått ganska still när det gäller tiderna även internationellt? Nu är jag på jobbet och hinner inte kolla upp statistik, men är egentligen Emil Zatopeks 28 min på 10 000 meter (1954) så mycket sämre än Bekeles 26 min om man tar hänsyn till u
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 23:04Tänk vad vi kan tacka kenyaner och andra från Afrika.
Fantisera får man väl.
Tänk er några svenska barn som får växa upp utan dagens lyx ute i vildmarken utan pekpinnar och tvivelaktiga råd.Sedan när de närmar sig de 20 då först får de reda på alla för
Tänk vad vi kan tacka kenyaner och andra från Afrika.
Fantisera får man väl.
Tänk er några svenska barn som får växa upp utan dagens lyx ute i vildmarken utan pekpinnar och tvivelaktiga råd.
Sedan när de närmar sig de 20 då först får de reda på alla för
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 23:13K-G: Är det SÅ viktigt med löpning? Om du jämför antalet svenskar som är med högt upp i hockey så kan man ju felaktigt dra slutsatsen att pulsklocka är ett krav för att kunna åka skridskor med klubba (som svensk).
Jag tror det helt enkelt handlar om mate
K-G: Är det SÅ viktigt med löpning? Om du jämför antalet svenskar som är med högt upp i hockey så kan man ju felaktigt dra slutsatsen att pulsklocka är ett krav för att kunna åka skridskor med klubba (som svensk).
Jag tror det helt enkelt handlar om mate
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 01:58Erik.
På skolan jag gick på 50-talet hade vi skolmästerskap i 56 olika grenar.
Jag ställde upp i samtliga.
De flesta på skolan var med på över 50%.Hävdar att man måste inte bara springa eller bara cykla, skida, simma ......
eller bara spela hockey, elle
Erik.
På skolan jag gick på 50-talet hade vi skolmästerskap i 56 olika grenar.
Jag ställde upp i samtliga.
De flesta på skolan var med på över 50%.
Hävdar att man måste inte bara springa eller bara cykla, skida, simma ......
eller bara spela hockey, elle
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 09:52Bara att vänja sig...
Visst var det bättre förr, åtminstone ur den aspekten att det fanns en större "toppbredd" om man med det menar exempelvis löpare goda för tider en bra bit under 3 timmar.
När det gäller konditionsidrotter så tr
Bara att vänja sig...
Visst var det bättre förr, åtminstone ur den aspekten att det fanns en större "toppbredd" om man med det menar exempelvis löpare goda för tider en bra bit under 3 timmar.
När det gäller konditionsidrotter så tr
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 10:41En annan aspekt. När jag var som bäst (minst dålig) körde jag i snitt 6 mil löpning i veckan. Jag var då närmare svenska eliten än vad svenska eliten var världseliten. Måste alltså vara rätt tröstlöst att försöka ta sig till världseliten i löpning idag f
En annan aspekt. När jag var som bäst (minst dålig) körde jag i snitt 6 mil löpning i veckan. Jag var då närmare svenska eliten än vad svenska eliten var världseliten. Måste alltså vara rätt tröstlöst att försöka ta sig till världseliten i löpning idag f
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 10:58Jag läste i Svd att typ 1-diabetes minskar (planar ut) bland barn.
Verkar som vi under detta decennium kanske kommer bli ett friskare folk. Sockersjukdomarna ökade markant under 90-talet men det ser ju ut som kost och motion är på väg åt rätt håll. Ibla
Jag läste i Svd att typ 1-diabetes minskar (planar ut) bland barn.
Verkar som vi under detta decennium kanske kommer bli ett friskare folk. Sockersjukdomarna ökade markant under 90-talet men det ser ju ut som kost och motion är på väg åt rätt håll. Ibla
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 22:11Läste något liknande för inte så länge sedan, men där ökade ohällsan bland dom yngre, diabetes och hjärtkärlsjukdommarna drabbade allt yngre på grund utav allt stilla sittande vid datorer, och en allmän ovilja att röra på sig.
Läste något liknande för inte så länge sedan, men där ökade ohällsan bland dom yngre, diabetes och hjärtkärlsjukdommarna drabbade allt yngre på grund utav allt stilla sittande vid datorer, och en allmän ovilja att röra på sig.
Quote from Funbeat user on 26 February 2011, 15:22Jag är inte ungdom längre och jag sitter framför datorn 6-9 timmar per dag. Ohälsan is out to get me :(.
Borde stillasittande kanske vara ett privilegium? Ett sorts poängsystem där fysisk aktivitet genererar stillastittande-tid. 🙂
Jag är inte ungdom längre och jag sitter framför datorn 6-9 timmar per dag. Ohälsan is out to get me :(.
Borde stillasittande kanske vara ett privilegium? Ett sorts poängsystem där fysisk aktivitet genererar stillastittande-tid. 🙂