Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVänja sig - eller härda sig?
You need to log in to create posts and topics.

Jonas Buud, Isabella Andersson + fler.

Musse tänker ju satsa på marathon. Han har ju tjänat en hel del pengar på sina fina resultat på hinder framför allt.

Vem vet, kanske någon 16-åring drömmer.

PS. Kjell-Erik Ståhl var landslagsman på hinder + elito

Jag såg en artikel för ett antal år sedan där man presenterade resultat för hälsan, studierna osv. Enkelt sammanfattat kan man säga att upp till motsvarande 8 mils löpning i veckan får man positiva effekter på hälsan (lite lägre optimum för studierna), se

En aspekt av det här är att ökande jämställdhet rimligen har gjort det svårare för män med familj att ägna hur mycket tid som helst åt oändliga långpass. Därför skulle det vara intressant att se hur sån här statistik ser ut för kvinnliga löpare. Presterad

Håller med dig Håkan i mångt å myche....
Men när man då läser rapporterna om hur djävla viktigt det är med fysiska aktiviteter tillsammans med dom psykiska/inlärningsmässiga så undrar man ju vad dagens skola håller på med.??????
Ut med ungarna på en kvart

Precis det Pontus skriver har jag också funderat på - jämställdheten kanske gör sitt. Inte många kvinnor som accepterar en man som springer så mycket som krävs.

Dessutom måste alla ungdomar plugga långt upp i åldrarna nu för att få ett jobb - vilket som

Jag har en son som när han var 11 år ville prova på friidrott. Då hade klubbarna här i Stockholm eminenta prova-på dagar där ungarna fick testa längdhopp, höjdhopp, diskus, kula, sprint, häcklöpning, spjut osv

Men inte långdistans, utom undantagsvis max

De nämnda idrotterna tar inte sitt ansvar för de som skadas. Det får samhället göra.

Fia-Lotta. Jag tänkte faktiskt skriva precis det du skrev om studier. Iofs finns ju löparuniversitet osv men för 30 år sedan läste inte många vidare på universitet. Idag är väl siffran ca 50% om jag kommer ihåg rätt. Detta påverkar givetvis möjligheterna

Förr kunde man läsa saker som, Frun sa till mannen: Du får välja mellan skorna eller mej, och han svarade att det var ett enkelt val, och tog sina skor och gav sig ut på ett långpass. Det var nog bättre virke i ungdommarna också, visst dom söp och slogs,

Jag tror Pontus har en stor poäng. Vad jag minns så ägnade sig min pappa och hans generation åt idrott så mycket de orkade och mamma stod hemma och tog hand om oss barn. Själv har jag blivit lite mer mer "knapsu" ,som de sade i hemtrakten, och låter trän