Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 10:26Lyssna på Guds 11:e bud: Du skall ICKE interpolera.
Att det var så många i Trollhättan säger ingenting om hur många andra i Sverige, relativt sett, som sprang lika fort. På samma sätt är det inget sammanträffande att många duktiga skidåkare kommer från s
Lyssna på Guds 11:e bud: Du skall ICKE interpolera.
Att det var så många i Trollhättan säger ingenting om hur många andra i Sverige, relativt sett, som sprang lika fort. På samma sätt är det inget sammanträffande att många duktiga skidåkare kommer från s
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 10:38Stefan, extrapolera är väl ett mer lämpligt uttryck 🙂
Kanonbra att använda när man vill visa att man har rätt men resultatet blir ju nästan alltid mer elelr mindre fel....
Om 10 löpare i Trollhätatn klarar sub 2:30 ger det
10 * 9340000/55284= 1689 som
Stefan, extrapolera är väl ett mer lämpligt uttryck 🙂
Kanonbra att använda när man vill visa att man har rätt men resultatet blir ju nästan alltid mer elelr mindre fel....
Om 10 löpare i Trollhätatn klarar sub 2:30 ger det
10 * 9340000/55284= 1689 som
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 11:38Ah. Gud sade att du icke skall vare sig inter- eller extrapolera. Han är vis.
Ah. Gud sade att du icke skall vare sig inter- eller extrapolera. Han är vis.
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 12:11Det är ointressant. Tio stycken som bor nära varandra skapar konkurrens.
Det är ointressant. Tio stycken som bor nära varandra skapar konkurrens.
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 12:2810 st nära varandra skapar oxå inspiration 😀
10 st nära varandra skapar oxå inspiration 😀
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 12:4710 st _riktigt_ nära varandra skapar också transpiration..
10 st _riktigt_ nära varandra skapar också transpiration..
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 12:52Samhällssynpunkt????? Jo, jag tackar jag.
Om nu ett litet antal svenskor/ar försöker sig på att springa långt så tror i alla fall inte jag att det påverkar samhället i stort.På 80-talet fanns det tjogvis av bra marathonlopp. Kolla segrartiderna på dåvar
Samhällssynpunkt????? Jo, jag tackar jag.
Om nu ett litet antal svenskor/ar försöker sig på att springa långt så tror i alla fall inte jag att det påverkar samhället i stort.
På 80-talet fanns det tjogvis av bra marathonlopp. Kolla segrartiderna på dåvar
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 18:21Jag tolkade inte K-Gs första inlägg som om allt var bättre förr vilket andra svarade att han menade. Jag tolkade det som att vad hjälper den mest avancerade utrustning om man saknar vilja och inspiration. Har man det klarar men sig även utan den bästa och
Jag tolkade inte K-Gs första inlägg som om allt var bättre förr vilket andra svarade att han menade. Jag tolkade det som att vad hjälper den mest avancerade utrustning om man saknar vilja och inspiration. Har man det klarar men sig även utan den bästa och
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 19:03Vad gäller att bli en bra löpare blir förutsättningarna bara bättre och bättre.
Mikael F. var inne på dessa stora satsningar som idag görs inom idrott.
Även inom långdistanslöpnning satsas pengar.För att inte tala om prispengar som nu finns inom även
Vad gäller att bli en bra löpare blir förutsättningarna bara bättre och bättre.
Mikael F. var inne på dessa stora satsningar som idag görs inom idrott.
Även inom långdistanslöpnning satsas pengar.
För att inte tala om prispengar som nu finns inom även
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 19:07Ja, men finns det några *intresserade* av långdistanslöpning på den nivån vi pratar om?
Ja, men finns det några *intresserade* av långdistanslöpning på den nivån vi pratar om?