Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 21:56Jag är 40, och bättre löpare än någonsin. Min plan är att vara som bäst när jag är 45. (H).
Det har nog inte så mycket med ålder som med "tid i gejmet att göra". Efter 3-8 år i samma syssla brukar det vara svårt att ta till sig nya grejer, har jag märkt.
Jag är 40, och bättre löpare än någonsin. Min plan är att vara som bäst när jag är 45. (H).
Det har nog inte så mycket med ålder som med "tid i gejmet att göra". Efter 3-8 år i samma syssla brukar det vara svårt att ta till sig nya grejer, har jag märkt.
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 22:15Alltså, rent objektivt så var svensk långdistanslöpning kvalitativt bättre förr. Det fanns helt enkelt fler löpare som gjorde bättre tider för 25 år sedan jämfört med nu.
Om man skulle undersöka samma sak i Kenya skulle man få en något annorlunda bild.
Alltså, rent objektivt så var svensk långdistanslöpning kvalitativt bättre förr. Det fanns helt enkelt fler löpare som gjorde bättre tider för 25 år sedan jämfört med nu.
Om man skulle undersöka samma sak i Kenya skulle man få en något annorlunda bild.
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 22:23Bra Mikael.
Stefan B. En torr bulle på 80-talet var ett plus.Vad gäller löpning så är allt väldigt mycket bättre i dag. Tycker åtminstone jag och många med mig.
De flesta som påstår att vi äldre påstår att det var bättre förr är oftast yngre. De var int
Bra Mikael.
Stefan B. En torr bulle på 80-talet var ett plus.
Vad gäller löpning så är allt väldigt mycket bättre i dag. Tycker åtminstone jag och många med mig.
De flesta som påstår att vi äldre påstår att det var bättre förr är oftast yngre. De var int
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 22:43Det viktiga är ju vad man menar med bättre eller sämre resultat.
Relativt sett springer fler sämre?
Absolut sett springer fler bättre?KG: Relativt sett är det inte längre bara obstinata knäppgökar som springer. Alla springer, inklusive de som inte kan
Det viktiga är ju vad man menar med bättre eller sämre resultat.
Relativt sett springer fler sämre?
Absolut sett springer fler bättre?
KG: Relativt sett är det inte längre bara obstinata knäppgökar som springer. Alla springer, inklusive de som inte kan
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 22:59Mikael: Intresset för elitlångdistanslöpning (som vi väl får kalla 2:35 på marathon) har helt enkelt minskat. Vilket blir mitt LCHF-kostråd?
Ev. har löpning längre sträckor i långsam takt ökat, men hur är det med det?
Mikael: Intresset för elitlångdistanslöpning (som vi väl får kalla 2:35 på marathon) har helt enkelt minskat. Vilket blir mitt LCHF-kostråd?
Ev. har löpning längre sträckor i långsam takt ökat, men hur är det med det?
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 23:04Nej Magnus, elitsatsningen är större än någonsin. Aldrig har så mycket pengar pumpats in som nu. Svensk friidrott som sådan är totalt inte sämre nu än förr mätt i t.ex. medaljer per OS. Men just långdistansarna verkar ha hamnat snett. Det finns många som
Nej Magnus, elitsatsningen är större än någonsin. Aldrig har så mycket pengar pumpats in som nu. Svensk friidrott som sådan är totalt inte sämre nu än förr mätt i t.ex. medaljer per OS. Men just långdistansarna verkar ha hamnat snett. Det finns många som
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 23:07Stefan, det är inte motionärerna som orsakar att färre svenskar klarar av att springa maran snabbare än 2:35:00 jämfört med förr. Jag kan lova dig att alla som klarar det får en startplats i Stokholmsmaran även om de anmäler sig sent.
Stefan, det är inte motionärerna som orsakar att färre svenskar klarar av att springa maran snabbare än 2:35:00 jämfört med förr. Jag kan lova dig att alla som klarar det får en startplats i Stokholmsmaran även om de anmäler sig sent.
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 23:10Miakel, må vara hänt. Men är inte folk intresserad av att springa maraton, så spelar de ingen roll hur mycket det satsas på friidrott. Så vad menar du visar att intresset för elitsatsning på marathon är densamma nu som förr?
Med "elit" menar jag inte ypp
Miakel, må vara hänt. Men är inte folk intresserad av att springa maraton, så spelar de ingen roll hur mycket det satsas på friidrott. Så vad menar du visar att intresset för elitsatsning på marathon är densamma nu som förr?
Med "elit" menar jag inte ypp
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 23:12Jag tror även det har en samkorrelation med orienteringsintressets uppgång och fall på 80-talet. Orienterareliten kan ju säkert göra bra tider på marathon, om de vill. Men den är tunnare nu.
Jag tror även det har en samkorrelation med orienteringsintressets uppgång och fall på 80-talet. Orienterareliten kan ju säkert göra bra tider på marathon, om de vill. Men den är tunnare nu.
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 23:13Three strikes and out. 🙂
Det skulle vara intressant med grafer för andra tider, säg 2.25, 3.30 och 5.00.
Three strikes and out. 🙂
Det skulle vara intressant med grafer för andra tider, säg 2.25, 3.30 och 5.00.