Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag skall börja med en varning. Det här inlägget kommer att provocera, och det är meningen. Låt oss hjälpas åt att slakta varandras åsikter och argument så gnistorna ryker, men när vi lämnar tråden är det frid och fröjd och vi är goda vänner trots allt. O

Jag tror inte folk blir smala av att träna snabbt. Jag tror de är snabba för att de är smala.

Blir man snabb blir man smal kanske?

Smal som gillar att hålla på länge. Inte så snabb, utan lunkar på i ett behagligt trivseltempo. Där gick jag tvärt emot Fredrikas teorier.
Beträffande kosten så stämmer det på mig. Jag äter det mesta utan att bekymra mig så mycket över vad jag stoppar i

Sven: det beror på hur du tränar också 🙂

Här är en som kan bekräfta Fredrikas tjockisteorier (tjock ur ett löparperspektiv, annars i övre delen av normalviktig). Den andra ändan på skalan (smal och snabb) kan jag också bekräfta. Det var roligare med intervaller då 😉

Har inget att tillägga men rolig läsning 🙂

Håller med att matintaget är överreklamerat.

Planerar bara sportdryck på mina nästa två ultror (72 resp 80 km) via medhavt pulver+kontrollernas vatten, och nästan bara sportdryck på nästa därefter (161 km). Något enstaka litet tuggbart tar jag med för a

Jag är smal och långsam. Springer sällan särskilt långt heller. Och äter helst inget före mina löprundor. 😉

Kul tråd Fredrika! 🙂

Själv är jag smal OCH långsam. Och ärligt så tror jag inte att jag hade blivit snabbare om jag tappade 5 kg heller. Något tjockistänk har jag aldrig haft och gillar långa pass i komforttempo lika mycket som backpass med kräkvarning