Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

*Asg!* Det låter lite som att det finns andra alternativa hammare efter den första? Ber att få återkomma om lr när jag fått nöjet(!) att känna på den/dem 😉

När glykogenet är slut är man nog död...

Väldigt nära i alla fall Jag hoppar över punkterna

Tack Anders,
Har följt den andra tråden också som du tipsa om. Ska testa att träna på att töja gränserna lite. Jag tror min leverglykogen tar slut snabbast vilket gör mig mentalt trött/less på att springa långt innan benen. Men antagligen mycket vana/pla

Värt att notera för diskussionen är också att det finns en rad orsaker till att uppleva blodsockret som lågt fast det inte är det, och att en väggning kan ske utan att blodsockret är lågt. Man kan också ha lågt blodsocker utan att känna sig väggad.

Tänkte på bl.a denna tråden under morgonens snabbdistanspass... En för mig ganska ny typ av pass som jag har kommit att upskatta riktigt mycket under denna höst och vinter. Gillar det t.o.m. mer än långpassen och långpass med fartökningar! Men jag har väl

...för att det är den typen av löpning man har talang för? Har jag funderat på ibland.

Vilket skulle visas...

...cirkelresonemanget är fullföljt..

Men jag inbillar mig ändå att jag hade blivit bättre som sprinter, om, bara om...

Man bli bra på det man tränar och man tränar helst det man är bra på.