Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 13:26Kvalite vs fettbränning eller bara att vänja sig?
Jag är en glad motionär som ska försöka göra några 35-40tim lopp i år.
Bryr mig inte om min vikt men vill gärna bli en bättre ultralöpare.Jag upplever pass på +100-120min på bara vatten som om energin
Kvalite vs fettbränning eller bara att vänja sig?
Jag är en glad motionär som ska försöka göra några 35-40tim lopp i år.
Bryr mig inte om min vikt men vill gärna bli en bättre ultralöpare.
Jag upplever pass på +100-120min på bara vatten som om energin
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 13:59Kör periodiserad och progressiv träning.
Kör periodiserad och progressiv träning.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 14:38jo men visst gör jag det. Tänker mer på energiintaget nu. "tvinga" sig genom längre pass utan energi och låta det gå säg 30-60sek/km långsammare eller hålla mer normalt tempo med energi. Vad är viktigast?
jo men visst gör jag det. Tänker mer på energiintaget nu. "tvinga" sig genom längre pass utan energi och låta det gå säg 30-60sek/km långsammare eller hålla mer normalt tempo med energi. Vad är viktigast?
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 16:04Tack Anders, den tråden var bra. Många med samma erfarenheter som jag.
Nej inte "vägga" mer segt efter ca 2h. Jag har "väggat" helt en gång och jag tycker det var riktigt läskigt (tog mig knappt hem) så undviker gärna det.När du kör 30K utan energi vs
Tack Anders, den tråden var bra. Många med samma erfarenheter som jag.
Nej inte "vägga" mer segt efter ca 2h. Jag har "väggat" helt en gång och jag tycker det var riktigt läskigt (tog mig knappt hem) så undviker gärna det.
När du kör 30K utan energi vs
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 16:49Hallå...km hit och km dit. Prata tid också. Alla är inte snabba, men många kan ändå klara 30 km.
Springer man drygt 7 min/km så tar det 7x30=210 minuter. Alltså 3,5 h. Då kan det vara bra att både dricka och kanske till och med stoppa någonting tuggbart
Hallå...km hit och km dit. Prata tid också. Alla är inte snabba, men många kan ändå klara 30 km.
Springer man drygt 7 min/km så tar det 7x30=210 minuter. Alltså 3,5 h. Då kan det vara bra att både dricka och kanske till och med stoppa någonting tuggbart
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:39Precis Totteman.
Tidslopp är kanon, så även träning i tid. (t+)Apropå gång som tagits upp, så var det tydligen bästa sättet "strax" innan jag föddes. 😉 ( 1800-talet således. )
Kollar man upp världsbästa på 6D(agars) så finner man att i toppen finns r
Precis Totteman.
Tidslopp är kanon, så även träning i tid. (t+)
Apropå gång som tagits upp, så var det tydligen bästa sättet "strax" innan jag föddes. 😉 ( 1800-talet således. )
Kollar man upp världsbästa på 6D(agars) så finner man att i toppen finns r
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 11:59TST: Jag kör max 2,5 h / 32 km och kommer endast i undantagfall köra längre än så. Väggen kommer inte om jag kör i lugnt tempo men den kan pressas fram mha. fartökningar. Passet blir bara några få minuter kortare av sådana fartökningar.
Återhämtningen me
TST: Jag kör max 2,5 h / 32 km och kommer endast i undantagfall köra längre än så. Väggen kommer inte om jag kör i lugnt tempo men den kan pressas fram mha. fartökningar. Passet blir bara några få minuter kortare av sådana fartökningar.
Återhämtningen me
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 12:45Det som är lite kul är att vi har leverglykogen för hjärnan och nervsystemet och muskelglykogen för musklernas arbete.
De här kan ta slut lite olika snabbt, vilket kan märkas ganska tydligt....Jag har varit med om att benen och flåset varit på topp i 3
Det som är lite kul är att vi har leverglykogen för hjärnan och nervsystemet och muskelglykogen för musklernas arbete.
De här kan ta slut lite olika snabbt, vilket kan märkas ganska tydligt....
Jag har varit med om att benen och flåset varit på topp i 3
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 12:51Det är väl ändå blodet som transporterar blodsockret/glykogenet till cellerna? När glykogenet är slut så får man hammaren.
Det är väl ändå blodet som transporterar blodsockret/glykogenet till cellerna? När glykogenet är slut så får man hammaren.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 13:03BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=20c36f32465345478f650417342ca546.jpg&Size=
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=20c36f32465345478f650417342ca546.jpg&Size=