Quote from Tini Kjellin on 10 January 2012, 18:25Gång har nämnts flera gånger och jag vill lyfta fram det som ett bra komplement. En gång i tidernas begynnelse när jag¹ tränade för Nijmegen gick jag 4 mil (med 10-20kg) packning varje söndag från mars till juni/juli skiftet. Jag noterade då att min återh
Gång har nämnts flera gånger och jag vill lyfta fram det som ett bra komplement. En gång i tidernas begynnelse när jag¹ tränade för Nijmegen gick jag 4 mil (med 10-20kg) packning varje söndag från mars till juni/juli skiftet. Jag noterade då att min återh
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 19:05Klas: givetvis är det så! Men bortom alla analyser så är det kul och intressant att titta på hur de "löparsegment" vi diskuterar faktiskt ser ut 🙂
Klas: givetvis är det så! Men bortom alla analyser så är det kul och intressant att titta på hur de "löparsegment" vi diskuterar faktiskt ser ut 🙂
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 20:52Intressant i sammanhanget 🙂
http://ironman.com/training/renee-eastman-cts-premier-coach-offers-up-some-weight-loss-tips#axzz1iySN6mfm
Intressant i sammanhanget 🙂
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 20:56Hahahaha! "Cruising along at a leisurely pace hoping to burn more fat is only going to stimulate your body to give up and find an easy chair and pants with an elastic waistband."
Underbar länk, tack Jenny!
Hahahaha! "Cruising along at a leisurely pace hoping to burn more fat is only going to stimulate your body to give up and find an easy chair and pants with an elastic waistband."
Underbar länk, tack Jenny!
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 21:23En annan intressant anekdot om gång. Caballo Blanco berättade på föredraget i höstas att Tarahumaraindianerna som är väldigt duktiga på ultratävling, tränar aldrig löpning. De springer bara när de har bråttom. Men de går väldigt mycket, säger han. Jag ant
En annan intressant anekdot om gång. Caballo Blanco berättade på föredraget i höstas att Tarahumaraindianerna som är väldigt duktiga på ultratävling, tränar aldrig löpning. De springer bara när de har bråttom. Men de går väldigt mycket, säger han. Jag ant
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 21:25Vad är grundkondition?
Vad är grundkondition?
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 21:38Grund kondition, håller inte för högre intensiteter. Då går det inte så fort alltså?
Grund kondition, håller inte för högre intensiteter. Då går det inte så fort alltså?
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 21:41Någon som gått på grund och sjunkit?
Någon som gått på grund och sjunkit?
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 21:44Jag gick 1-2mil om dagen (i skog) en sommar för 3år sedan och inventerade markgränser. Aldrig varit starkare. Kombinerat med Högintensiva löppass.
Bernt Frillén är väll ett praktexempel på det förutom tarahumarfolket som är levande bevis på den teorin..
Jag gick 1-2mil om dagen (i skog) en sommar för 3år sedan och inventerade markgränser. Aldrig varit starkare. Kombinerat med Högintensiva löppass.
Bernt Frillén är väll ett praktexempel på det förutom tarahumarfolket som är levande bevis på den teorin..
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 22:11Frederika nämnde en väldigt viktig poäng med att bukfettet faktiskt är en mycket dålig energikälla för kroppen. Ofta så är dessa fettceller insulinresistenta vilket gör att kroppen har problem med att bryta ner dem.
De fettreserver som alla har (ja, även
Frederika nämnde en väldigt viktig poäng med att bukfettet faktiskt är en mycket dålig energikälla för kroppen. Ofta så är dessa fettceller insulinresistenta vilket gör att kroppen har problem med att bryta ner dem.
De fettreserver som alla har (ja, även