Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Gång har nämnts flera gånger och jag vill lyfta fram det som ett bra komplement. En gång i tidernas begynnelse när jag¹ tränade för Nijmegen gick jag 4 mil (med 10-20kg) packning varje söndag från mars till juni/juli skiftet. Jag noterade då att min återh

Klas: givetvis är det så! Men bortom alla analyser så är det kul och intressant att titta på hur de "löparsegment" vi diskuterar faktiskt ser ut 🙂

Intressant i sammanhanget 🙂

http://ironman.com/training/renee-eastman-cts-premier-coach-offers-up-some-weight-loss-tips#axzz1iySN6mfm

Hahahaha! "Cruising along at a leisurely pace hoping to burn more fat is only going to stimulate your body to give up and find an easy chair and pants with an elastic waistband."

Underbar länk, tack Jenny!

En annan intressant anekdot om gång. Caballo Blanco berättade på föredraget i höstas att Tarahumaraindianerna som är väldigt duktiga på ultratävling, tränar aldrig löpning. De springer bara när de har bråttom. Men de går väldigt mycket, säger han. Jag ant

Vad är grundkondition?

Grund kondition, håller inte för högre intensiteter. Då går det inte så fort alltså?

Någon som gått på grund och sjunkit?

Jag gick 1-2mil om dagen (i skog) en sommar för 3år sedan och inventerade markgränser. Aldrig varit starkare. Kombinerat med Högintensiva löppass.

Bernt Frillén är väll ett praktexempel på det förutom tarahumarfolket som är levande bevis på den teorin..

Frederika nämnde en väldigt viktig poäng med att bukfettet faktiskt är en mycket dålig energikälla för kroppen. Ofta så är dessa fettceller insulinresistenta vilket gör att kroppen har problem med att bryta ner dem.

De fettreserver som alla har (ja, även