Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 13:00På tal om backar och långpass för 40 inlägg sedan... 😉
Jag har blivit rekommenderad att göra fartökningar under långpassen av flera personer. Det sabbar inte uthålligheten men vänjer däremot kroppen, benen & knoppen att springa fort även med trötta ben.
På tal om backar och långpass för 40 inlägg sedan... 😉
Jag har blivit rekommenderad att göra fartökningar under långpassen av flera personer. Det sabbar inte uthålligheten men vänjer däremot kroppen, benen & knoppen att springa fort även med trötta ben.
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 13:25Går man i backen på träning gör man de också på tävling. Springer man i backen på träning är sannolikheten stor att man även göra det på tävling. Gör det inte så j*vla svårt!
Går man i backen på träning gör man de också på tävling. Springer man i backen på träning är sannolikheten stor att man även göra det på tävling. Gör det inte så j*vla svårt!
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 14:01Jag och en del andra kutade för allt vi ville under träning uppför backarna.
Det gav en härlig känsla.
När det blev tävling så kändes "mysfart" uppför helt OK.Håller med Anders.
Ju mer variation i träningen desto lättare att lära sig kroppens fördel
Jag och en del andra kutade för allt vi ville under träning uppför backarna.
Det gav en härlig känsla.
När det blev tävling så kändes "mysfart" uppför helt OK.
Håller med Anders.
Ju mer variation i träningen desto lättare att lära sig kroppens fördel
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 20:45Jag tror inte någon här har argumenterat att det är fel att springa i backarna på långpassen. Det beror ju på vad man vill träna. Men det är slitsamt på samma sätt som det är slitsamt att öka farten på slutet. Man klarar inte hur mycket slitage som helst.
Jag tror inte någon här har argumenterat att det är fel att springa i backarna på långpassen. Det beror ju på vad man vill träna. Men det är slitsamt på samma sätt som det är slitsamt att öka farten på slutet. Man klarar inte hur mycket slitage som helst.
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 20:49"En stor fördel för tjockisar att köra konsekvent lågpuls på långpassen är att man klarar sig bra på att bara bränna fett, när man har vant sig vid det." - hur menar du att det är en stor fördel just för tjockisar?
Långdistanstränade tunnisar har gott om
"En stor fördel för tjockisar att köra konsekvent lågpuls på långpassen är att man klarar sig bra på att bara bränna fett, när man har vant sig vid det." - hur menar du att det är en stor fördel just för tjockisar?
Långdistanstränade tunnisar har gott om
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 21:12Nej, jag skrev ju "man klarar sig" 😉
Jag tycker det är en kanonbar metod att tappa kilon och vänja sig av med ovanan att stoppa i sig mat så snart det börjar suga lite i tarmen. Jag inbillar mig att det är bra för prestationsförmågan på ultra också, men
Nej, jag skrev ju "man klarar sig" 😉
Jag tycker det är en kanonbar metod att tappa kilon och vänja sig av med ovanan att stoppa i sig mat så snart det börjar suga lite i tarmen. Jag inbillar mig att det är bra för prestationsförmågan på ultra också, men
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 21:37Jag förstår ändå inte. Själva premissen för den här tråden var ju liksom att man *inte* tappar i vikt på att springa långsamt och länge, utan att det funkar utmärkt att fortsätta vara tjockis 🙂
EDIT: det är inte bilringarna som fungerar som långpassbrä
Jag förstår ändå inte. Själva premissen för den här tråden var ju liksom att man *inte* tappar i vikt på att springa långsamt och länge, utan att det funkar utmärkt att fortsätta vara tjockis 🙂
EDIT: det är inte bilringarna som fungerar som långpassbrä
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 21:52Oj, nu är det jag som inte förstår. Premissen kommer ju av att ultralöpare brukar äta på långpass, och jag säger att ett bra sätt att tappa kilo är att inte göra det, och det är enligt min erfarenhet mycket lättare att klara det om man kör lågpuls på lång
Oj, nu är det jag som inte förstår. Premissen kommer ju av att ultralöpare brukar äta på långpass, och jag säger att ett bra sätt att tappa kilo är att inte göra det, och det är enligt min erfarenhet mycket lättare att klara det om man kör lågpuls på lång
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 22:07Nja, det räcker ju att man äter tillräckligt mycket efter passen för att det inte ska funka att gå ner i vikt. Visst har du rätt i att det kan vara lättare att ligga på det nödvändiga kaloriunderskottet om man bara springer lugnt och långsamt, men om jag
Nja, det räcker ju att man äter tillräckligt mycket efter passen för att det inte ska funka att gå ner i vikt. Visst har du rätt i att det kan vara lättare att ligga på det nödvändiga kaloriunderskottet om man bara springer lugnt och långsamt, men om jag
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 22:09Nu börjar vi närma oss pudelns kärna.
Nu börjar vi närma oss pudelns kärna.