Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 22:45Det finns ju ingen rätt eller fel metod i det här avseendet. Ditt påpekande är intressant i sig. Men jag ser inte kopplingen till den här diskussionen. Om ni gör det så får ni gärna förklara.
Det finns ju ingen rätt eller fel metod i det här avseendet. Ditt påpekande är intressant i sig. Men jag ser inte kopplingen till den här diskussionen. Om ni gör det så får ni gärna förklara.
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 22:54Klart som tusan att man inte går ned i vikt om man springer lugnt och länge om man samtidigt äter mycket. Mer fart åt folket!
Jag hävdar att det främsta nyckeln till att gå ned i vikt är att se över sin kost och energiintag.
Se bara vilka ultralöpare so
Klart som tusan att man inte går ned i vikt om man springer lugnt och länge om man samtidigt äter mycket. Mer fart åt folket!
Jag hävdar att det främsta nyckeln till att gå ned i vikt är att se över sin kost och energiintag.
Se bara vilka ultralöpare so
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 23:27Jag springer inte ultra, men brukar ofta springa 2-3-4 h utan att ha vare sig energi eller vatten med mig..
Det funkar bara i max fettförbränningsläge. Om jag skulle lägga in intensitetsökningar skulle detta gå åt skogen. Om kroppen går över i mjölksyrelä
Jag springer inte ultra, men brukar ofta springa 2-3-4 h utan att ha vare sig energi eller vatten med mig..
Det funkar bara i max fettförbränningsläge. Om jag skulle lägga in intensitetsökningar skulle detta gå åt skogen. Om kroppen går över i mjölksyrelä
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 23:45Klas: för mig (gäller alltså inte nödvändigtvis tråden och alla dess sidospår) är det exakt vad som fascinerar mig. Ja, i teorin borde det fungera alldeles utmärkt att springa lungt och länge och passa lite på kosten och därmed gå ner i vikt.
MEN om jag
Klas: för mig (gäller alltså inte nödvändigtvis tråden och alla dess sidospår) är det exakt vad som fascinerar mig. Ja, i teorin borde det fungera alldeles utmärkt att springa lungt och länge och passa lite på kosten och därmed gå ner i vikt.
MEN om jag
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 00:01Men jag håller inte med om det empiriska underlaget. Den stora massan (lite konstigt att använda om en liten subkultur) bland ultralöpare springer ju inte särskilt långt eller mycket.
De flesta springer inte mer än 7h per vecka och till den träningen beh
Men jag håller inte med om det empiriska underlaget. Den stora massan (lite konstigt att använda om en liten subkultur) bland ultralöpare springer ju inte särskilt långt eller mycket.
De flesta springer inte mer än 7h per vecka och till den träningen beh
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 00:18Jamen EXAKT Anders! Ännu en bra poäng.
Jamen EXAKT Anders! Ännu en bra poäng.
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 06:52Jag märker att vatten funkar på riktigt långa pass, utan annat tillskott, om jag är tränad för den distansen. Så...ät mindre under passet är väl kontentan.
Jag märker att vatten funkar på riktigt långa pass, utan annat tillskott, om jag är tränad för den distansen. Så...ät mindre under passet är väl kontentan.
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 07:58För en herrans massa år sedan var jag på en föreläsning med läkaren Björn Alber. Han pratade om hur viktigt det är att balansera träning och vila, men han sa i nästa mening att när han pratar för elit så hör de bara orden "träna, träna, träna..." medan de
För en herrans massa år sedan var jag på en föreläsning med läkaren Björn Alber. Han pratade om hur viktigt det är att balansera träning och vila, men han sa i nästa mening att när han pratar för elit så hör de bara orden "träna, träna, träna..." medan de
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 08:31Fredrik, jag tycker det är ganska uppenbart att orsakssambandet är kan delas upp i delar och tillämpas på olika sätt.
Fredrik, jag tycker det är ganska uppenbart att orsakssambandet är kan delas upp i delar och tillämpas på olika sätt.
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 13:20Myter och överdrifter hänger ofta ihop.
Håller med Anders om att ultralöpare är svåra att hitta.
Fredrika G. Hur få år har du hållit på? Hur få ultralöpare har du stött på?
Totteman håller jag med.En ultralöpare klarar åtminstone sub 10 timmar på 100K.
Myter och överdrifter hänger ofta ihop.
Håller med Anders om att ultralöpare är svåra att hitta.
Fredrika G. Hur få år har du hållit på? Hur få ultralöpare har du stött på?
Totteman håller jag med.
En ultralöpare klarar åtminstone sub 10 timmar på 100K.