Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 16:05Känner mig inte ett dugg provocerad men vill ändå kasta in en pinne...
Smal - tjock, snabb - långsam, uthållig - explosiv, stark - svag, det finns massor med faktorer som påverkar flera av dessa relationer och det finns ingen enkel formel som passar alla
Känner mig inte ett dugg provocerad men vill ändå kasta in en pinne...
Smal - tjock, snabb - långsam, uthållig - explosiv, stark - svag, det finns massor med faktorer som påverkar flera av dessa relationer och det finns ingen enkel formel som passar alla
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 16:44Här kommer ytterligare en teori i riktning mot att orsak-verkan snarare ligger i linje med att smala tränar snabbt (och ryckigt) än att de som tränar snabbt blir smala.
Då man undersökt om folk har olika basmetabolism har man kommit fram till att den in
Här kommer ytterligare en teori i riktning mot att orsak-verkan snarare ligger i linje med att smala tränar snabbt (och ryckigt) än att de som tränar snabbt blir smala.
Då man undersökt om folk har olika basmetabolism har man kommit fram till att den in
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 16:51IMB: Du hamnar bättre på resultatlistor mellan milen & maran än på 1500 m. Om du alls nånsin sprungit 1500 m? Du vet vem på FB som knappt klarat av att fullfölja ett enda intervallpass sen min draghjälp gick och fick barn.
Gullfot: Nåt som blivt tydligt
IMB: Du hamnar bättre på resultatlistor mellan milen & maran än på 1500 m. Om du alls nånsin sprungit 1500 m? Du vet vem på FB som knappt klarat av att fullfölja ett enda intervallpass sen min draghjälp gick och fick barn.
Gullfot: Nåt som blivt tydligt
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 16:52Peter: du lär hitta få (svenska) personer som gestikulerar så mycket som jag, jag kan knappt sitta still på en stol, och minst en kulspetspenna brukar jag pilla sönder per möte. Jag älskar långa långsamma pass. Jag säger inte att du har fel, jag menar bar
Peter: du lär hitta få (svenska) personer som gestikulerar så mycket som jag, jag kan knappt sitta still på en stol, och minst en kulspetspenna brukar jag pilla sönder per möte. Jag älskar långa långsamma pass. Jag säger inte att du har fel, jag menar bar
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 17:05Fredrika: Både du och jag vet att man aldrig kan diskutera sådant här på individnivå utan det alltid är generaliseringar och korrelationer mellan särdrag och tendenser man diskuterar så visst finns det massor med exempel på motsatsen.
Nej jag tror inte j
Fredrika: Både du och jag vet att man aldrig kan diskutera sådant här på individnivå utan det alltid är generaliseringar och korrelationer mellan särdrag och tendenser man diskuterar så visst finns det massor med exempel på motsatsen.
Nej jag tror inte j
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 17:10Men Peter, då låter det ju som om du i grunden håller med mig. Du föredrar också långa långsamma pass, och är också lite tjockare. Enda skillnaden jag ser är att du inte tror det skulle göra någon skillnad med hårdare pass. Eller missförstår jag dig?
Men Peter, då låter det ju som om du i grunden håller med mig. Du föredrar också långa långsamma pass, och är också lite tjockare. Enda skillnaden jag ser är att du inte tror det skulle göra någon skillnad med hårdare pass. Eller missförstår jag dig?
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 17:11@Peter: Intressant om sprallighet.
@Fredrika: Jag har för mig att Andreas Falk undersökt lite vad eliten på 100 miles i USA har för energistrategi och kommit fram till vatten och gel och inte särskilt mycket fast föda. Men så är de ju "bara" ute i mindr
@Peter: Intressant om sprallighet.
@Fredrika: Jag har för mig att Andreas Falk undersökt lite vad eliten på 100 miles i USA har för energistrategi och kommit fram till vatten och gel och inte särskilt mycket fast föda. Men så är de ju "bara" ute i mindr
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 17:15Fredrika: Jo det är just kausaliteten som jag vänder mig emot. Bara för att man noterar att alla smala löpare man känner tränar mer snabbhet innebär det inte att man kommer att få deras kroppsegenskaper för att man börja träna som dem.
Det vore ungefär s
Fredrika: Jo det är just kausaliteten som jag vänder mig emot. Bara för att man noterar att alla smala löpare man känner tränar mer snabbhet innebär det inte att man kommer att få deras kroppsegenskaper för att man börja träna som dem.
Det vore ungefär s
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 17:19Som tjock springer man inte fort. Att springa fort innebär att man är smal. Om en tjockis ökar farten så blir han trött. Men om han provar att springa fort ofta kommer han att bli smalare. Och då kan han springa fortare. Frågan är bara VARFÖR SKALL MAN SP
Som tjock springer man inte fort. Att springa fort innebär att man är smal. Om en tjockis ökar farten så blir han trött. Men om han provar att springa fort ofta kommer han att bli smalare. Och då kan han springa fortare. Frågan är bara VARFÖR SKALL MAN SP
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 17:25Fredrika, jag håller med om dina observationer. Men jag tror att grundproblemet är en annan myt, att man ska börja dagen med frukost och sedan reglera blodsockret under resten av sin vakna tid genom att pytsa in mellanmål. Kroppen glömmer mekanismen att a
Fredrika, jag håller med om dina observationer. Men jag tror att grundproblemet är en annan myt, att man ska börja dagen med frukost och sedan reglera blodsockret under resten av sin vakna tid genom att pytsa in mellanmål. Kroppen glömmer mekanismen att a