Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 20:12"Smal blir man enligt min metod om man äter tre planerade måltider per dag, inga j-a mellamål och lägger sig varje kväll med en lätt kurrande mage."
Och jag tror inte det spelar någon som helst roll hur många gånger/dag man äter eller om man äter precis
"Smal blir man enligt min metod om man äter tre planerade måltider per dag, inga j-a mellamål och lägger sig varje kväll med en lätt kurrande mage."
Och jag tror inte det spelar någon som helst roll hur många gånger/dag man äter eller om man äter precis
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 20:28Alltså, hallå. Alldeles självklart är det så att det är kalorier in minus kalorier ut som styr en ev. viktförändring. Jag har aldrig påstått något annat, men det var inte heller poängen med mitt ursprungliga inlägg.
Frågan är inte heller "hur tränar jag
Alltså, hallå. Alldeles självklart är det så att det är kalorier in minus kalorier ut som styr en ev. viktförändring. Jag har aldrig påstått något annat, men det var inte heller poängen med mitt ursprungliga inlägg.
Frågan är inte heller "hur tränar jag
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 20:29Gå ner i vikt är nog bara k²-metoden. "Kuta mer, käka mindre", det håller jag med om. Sedan tror jag att om man ska få en riktig viktnedgång behöver man göra en översyn av sina vanor och inte bara motionera. Ta cykeln eller gå till jobbet eller när man sk
Gå ner i vikt är nog bara k²-metoden. "Kuta mer, käka mindre", det håller jag med om. Sedan tror jag att om man ska få en riktig viktnedgång behöver man göra en översyn av sina vanor och inte bara motionera. Ta cykeln eller gå till jobbet eller när man sk
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 20:31Håller med dig till 110 % Fia -Lotta......myche prat om hur myche man gör av med i träning å så ....men det är väl in-puten som man ska granska." Kapa bort allt skit å du blir som elit"....ja å så har man kanske inte den inneboende självbehärskningen elle
Håller med dig till 110 % Fia -Lotta......myche prat om hur myche man gör av med i träning å så ....men det är väl in-puten som man ska granska." Kapa bort allt skit å du blir som elit"....ja å så har man kanske inte den inneboende självbehärskningen elle
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 20:33Jag har väl bara rört mig i utkanten av lsd-gruppen, men ja, mitt intryck är att man väl kompenserar för sina "utlägg", men att man inte heller eftersträvar något annat.
Jag har väl bara rört mig i utkanten av lsd-gruppen, men ja, mitt intryck är att man väl kompenserar för sina "utlägg", men att man inte heller eftersträvar något annat.
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 20:35Många verkar väldigt rädda för att bli trötta. Eller tycka illa om det i alla fall. Mantrat "öka försiktigt" är som ljuv musik i deras öron..... In absurdum.
Att ligga på energiunderskott för att gå ner i vikt och samtidigt träna hårt tycker jag är svårt
Många verkar väldigt rädda för att bli trötta. Eller tycka illa om det i alla fall. Mantrat "öka försiktigt" är som ljuv musik i deras öron..... In absurdum.
Att ligga på energiunderskott för att gå ner i vikt och samtidigt träna hårt tycker jag är svårt
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 21:36Kanske inte riktigt det du är ute efter men ändå: Jag har alltid tyckt att överviktiga ska våga ta i och styrketräna, springa intervall, backe och annat kul. Givetvis på sin egen nivå och försiktigt så det inte blir skador direkt. Träningen tycks bli så m
Kanske inte riktigt det du är ute efter men ändå: Jag har alltid tyckt att överviktiga ska våga ta i och styrketräna, springa intervall, backe och annat kul. Givetvis på sin egen nivå och försiktigt så det inte blir skador direkt. Träningen tycks bli så m
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 21:50Sandra: när man är så otränad att det är jobbigt att tom jogga ett varv i en jympasal så vet i tusan om självförtroendet får en kick.....
Fast jag håller med dig annars. Känner att jag vill förtydliga mitt inlägg, jag tränade hårt från början. Alltså med
Sandra: när man är så otränad att det är jobbigt att tom jogga ett varv i en jympasal så vet i tusan om självförtroendet får en kick.....
Fast jag håller med dig annars. Känner att jag vill förtydliga mitt inlägg, jag tränade hårt från början. Alltså med
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 22:07Helt OK Kristina, du vet ju själv bäst vad som fungerade för just dig 🙂
Helt OK Kristina, du vet ju själv bäst vad som fungerade för just dig 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 30 December 2011, 22:08Tack Fredrika, då är jag med på hur Du menar.
Det inledande inlägget var dock väldigt mycket inne på det här med att att "ta i som fan så tappar Du vikt" och det är väl inte riktigt det jag skulle vilja med att "ta i som fan". 🙂
Jag tror som bl a Kris
Tack Fredrika, då är jag med på hur Du menar.
Det inledande inlägget var dock väldigt mycket inne på det här med att att "ta i som fan så tappar Du vikt" och det är väl inte riktigt det jag skulle vilja med att "ta i som fan". 🙂
Jag tror som bl a Kris