Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Peter skrev: "Bara för att man noterar att alla smala löpare man känner tränar mer snabbhet innebär det inte att man kommer att få deras kroppsegenskaper för att man börja träna som dem."

Kanske inte - jag tvivlar bara på att man har minsta chans att få

Smalhet/snabbhet samverkar ju delvis, så vad som är orsak och verkan är inte helt självklart. Det är nog lika mycket så att det är lättare att springa fort om man är lätt, som att man blir lätt när om man springer fort. Och det är ofta roligare att göra n

En kanske relaterad myt (?) är den om att alla gillar att springa långt och långsamt, varsamt kultiverad av de som själva gillar att springa långt och långsamt :-). Om man inte gillar att springa så är lösningen alltså att springa längre och långsammare,

Wow, Fredrika! vilken häftig tråd du startat! Jag tycker att den är både klok och modig och jag önskar att jag suttit vid datorn lite tidigare idag och orkat läsa precis varenda svarsrad...

Jag har 7½ års erfarenhet som personlig tränare och kan inte ann

Å vilken intressant tråd - tack Fredrika! 🙂

1) Det kan omöjligt ha med farten att gör utan med ansträngningsgraden. Jag är inte snabb, däremot springer jag väldigt ofta med väldigt hög ansträngningsgrad. Jag älskar helt enkelt endorfininsprutet som kom

Jag ska köpa mig en kostym så jag blir rik.

Jag är inte en löpare men hade i min ungdom en bra grundkondis, uthållig, aldrig snabb. För inte så länge sedan var jag fet, lat och otränad men har under året försökt råda bot på det med styrketräning och seda

Det jag absolut tror är rätt i diskussionen är att de "naturligt smala" (eller "spinkiga" om man ska se till en löpares kroppsform) inte bryr sig så mycket om maten utan är duktigare på att lyssna på sin kropp.

Jag har en del av denna sort bland släkt oc

Kul tråd! Du är något intressant på spåret, jag har tänkt i samma banor men inte vågat formulera det. Att plåga sig - mer eller mindre - måste ge andra resultat än "feel good träning".

Klockrent om sportdrycker och energifixering! Jag har länge undrat v

Det här är ett ämne som blir än mer intressant om man breddar det utanför idrottsvärldens sfär.

Jag läste för rätt många år sedan en liten betraktelse om att de mest framgångsrika konstnärerna, revolutionärerna, vetenskapsmännen, upptäckarna osv nästan u

Intresanta tankar!

Får mig att undra lite - OM, t ex jag, skulle ge mig fanken på att skruva upp intensiteten på mina löppass, dvs åtminstone försöka träna som snabbisarna, skulle det då per automatik innebära att jag kommer att gå ner i vikt? Fredrika,