Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 13:20Håller med TS.
När jag tränade och tävlade "på riktigt" för 20 år sen var sambandet mellan viktminskning och träningsintensitet glasklart: mycket träning nära tävlingsintenstet = mindre fett, mindre aptit, trumskinn på magen
Numera styrs vikten helt av
Håller med TS.
När jag tränade och tävlade "på riktigt" för 20 år sen var sambandet mellan viktminskning och träningsintensitet glasklart: mycket träning nära tävlingsintenstet = mindre fett, mindre aptit, trumskinn på magen
Numera styrs vikten helt av
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 13:36Väldigt intressant och rolig läsning. De flesta sådana inlägg år också provocerande.
Jag är mycket smal (men har tappat magrutorna efter att jag fyllt 30år) och jag älskar att köra hårt på intervaller. Jag är utbildad och jobbar inom kostbiten så jag är
Väldigt intressant och rolig läsning. De flesta sådana inlägg år också provocerande.
Jag är mycket smal (men har tappat magrutorna efter att jag fyllt 30år) och jag älskar att köra hårt på intervaller. Jag är utbildad och jobbar inom kostbiten så jag är
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 14:13Jag är lat och saknar talang.
Jag är lat och saknar talang.
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 14:32Det ligger mkt i TS tankar skulle jag nog säga, men jag är benägen att hålla med om att snabba löpare är smala också, jag märker det på mig själv. Tittar jag på när jag gjort mina bästa tider så har jag vägt mindre då.
Sedan är då frågan vad som är orsak
Det ligger mkt i TS tankar skulle jag nog säga, men jag är benägen att hålla med om att snabba löpare är smala också, jag märker det på mig själv. Tittar jag på när jag gjort mina bästa tider så har jag vägt mindre då.
Sedan är då frågan vad som är orsak
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:03Åh vad roligt med så mycket svar. Jag är ju inte ute efter av att skriva någon "sanningar" på näsan, men jag tycker det är en spännande het potatis att ta upp.
Till er som är smala och långsamma: jag borde nog precisera min beskrivning en aning. Självkl
Åh vad roligt med så mycket svar. Jag är ju inte ute efter av att skriva någon "sanningar" på näsan, men jag tycker det är en spännande het potatis att ta upp.
Till er som är smala och långsamma: jag borde nog precisera min beskrivning en aning. Självkl
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:22Anders, den där formuleringen är intressant, "satsar på det man blir bäst i med minsta möjliga insats". Minsta möjliga insats = slippa anstränga sig alltför mycket. Jag tror det dels ligger mycket i det du säger, men dels också att det många gånger hålle
Anders, den där formuleringen är intressant, "satsar på det man blir bäst i med minsta möjliga insats". Minsta möjliga insats = slippa anstränga sig alltför mycket. Jag tror det dels ligger mycket i det du säger, men dels också att det många gånger hålle
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:23Ja, fast det är inte helt säkert, Anders. Jag är ju rätt naturligt uthållig men inte så naturligt snabb (onaturligt snabb, kanske?) och just av den anledningen tycker jag att det är mycket roligare att försöka utveckla snabbheten.
Men det finns ju givet
Ja, fast det är inte helt säkert, Anders. Jag är ju rätt naturligt uthållig men inte så naturligt snabb (onaturligt snabb, kanske?) och just av den anledningen tycker jag att det är mycket roligare att försöka utveckla snabbheten.
Men det finns ju givet
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:24Fredrika: Jag har i ett pm redan tagit upp det där med att Anders skulle vara lat och talanglös. Jag köper inte riktigt det. 😉
Fredrika: Jag har i ett pm redan tagit upp det där med att Anders skulle vara lat och talanglös. Jag köper inte riktigt det. 😉
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:38"Det smärtsamma i det hela som jag ser det är när tjockisar vill göra något åt situationen. Bli allmänt snabbare och bättre löpare, och kanske tappa några kilon för välmåendet, utseendets och de bättre löptidernas skull. Men istället för att helt enkelt t
"Det smärtsamma i det hela som jag ser det är när tjockisar vill göra något åt situationen. Bli allmänt snabbare och bättre löpare, och kanske tappa några kilon för välmåendet, utseendets och de bättre löptidernas skull. Men istället för att helt enkelt t
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 16:04Kul tråd!
Jag började med löpning ganska sent (ca 3 år sedan) och har inte gått med i någon klubb.
Har legat runt 100kg på mina 180cm pga tung styrketräning under många år.
Jag är inte något fartvidunder i spåret, men sällan jag kör ett pass utan att inte
Kul tråd!
Jag började med löpning ganska sent (ca 3 år sedan) och har inte gått med i någon klubb.
Har legat runt 100kg på mina 180cm pga tung styrketräning under många år.
Jag är inte något fartvidunder i spåret, men sällan jag kör ett pass utan att inte