Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 13:51nåja... började med kaffe+mjölk+socker. alltid tyckt om kaffe. fast doften är nästan bättre än smaken.
🙂
de jag känner som inte tyckt om kaffe dricker det fortfarande inte.
nåja... började med kaffe+mjölk+socker. alltid tyckt om kaffe. fast doften är nästan bättre än smaken.
🙂
de jag känner som inte tyckt om kaffe dricker det fortfarande inte.
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 17:08Kommer själv från en familj långt ner i koffeinträsket. Om jag slutar dricka kaffe får jag ont i huvudet efter 1-2 dygn, men det går över ganska snabbt, och det är väl ungefär så svårt missbruket är. Jag började dricka kaffe i samband med efterrätter och
Kommer själv från en familj långt ner i koffeinträsket. Om jag slutar dricka kaffe får jag ont i huvudet efter 1-2 dygn, men det går över ganska snabbt, och det är väl ungefär så svårt missbruket är. Jag började dricka kaffe i samband med efterrätter och
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 19:54På många arbetsplatser runt om å ikring vårt avlånga å så underbara land har det utvecklats en kultur av att fika både dittan å dattan å ibland ännu mera. Visst är det mysigt med en liten eftermiddagstår efter lunchen etc..tacka för det..Men att vid varje
På många arbetsplatser runt om å ikring vårt avlånga å så underbara land har det utvecklats en kultur av att fika både dittan å dattan å ibland ännu mera. Visst är det mysigt med en liten eftermiddagstår efter lunchen etc..tacka för det..Men att vid varje
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 20:07Koffein hade nog varit på dopningslistan om det inte var så vanligt. Själv har jag iofs inget emot lite kaffe före och lite cola under ett lopp, men visst är det prestationshöjande och kanske inte helt cleant.
Koffein hade nog varit på dopningslistan om det inte var så vanligt. Själv har jag iofs inget emot lite kaffe före och lite cola under ett lopp, men visst är det prestationshöjande och kanske inte helt cleant.
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 20:14Coca-cola verkar också vara rejält beroendeframkallande. Jag känner flera personer som dricker flera liter cola/dag och som inte kan sluta med det. (#)
Coca-cola verkar också vara rejält beroendeframkallande. Jag känner flera personer som dricker flera liter cola/dag och som inte kan sluta med det. (#)
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 20:25Jepp jag har varit fast i Coca-träsket i flera år... men sen nyår har jag inte tagit en droppe läsk (V) förutom några glas cola på Lidingö ultra.
Jepp jag har varit fast i Coca-träsket i flera år... men sen nyår har jag inte tagit en droppe läsk (V) förutom några glas cola på Lidingö ultra.
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 20:28Håller med dig där Hurtis om att Cola inte är att leka med. Jag dricker den näst intill uteslutande på dom sista två milen av ett marathonlopp å det är helt klart en uppiggande drog för mig. Kanske kan det vara att kroppen inte är van eftersom jag annars
Håller med dig där Hurtis om att Cola inte är att leka med. Jag dricker den näst intill uteslutande på dom sista två milen av ett marathonlopp å det är helt klart en uppiggande drog för mig. Kanske kan det vara att kroppen inte är van eftersom jag annars
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 20:35Jag tycker inte om cola, förutom vid vätskekontrollen sent på SM - där var den gudomligt god. 😀
Jag tycker inte om cola, förutom vid vätskekontrollen sent på SM - där var den gudomligt god. 😀
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 21:12När det gäller kaffe så finns det ett gediget forskningsmaterial och 150 års historik att gå tillbaka på. Jag gjorde själv lite research i ämnet för något år sedan.
Här är lite data från SCB: I Sverige ligger förbrukningen på dryga 5 koppar per vuxen per
När det gäller kaffe så finns det ett gediget forskningsmaterial och 150 års historik att gå tillbaka på. Jag gjorde själv lite research i ämnet för något år sedan.
Här är lite data från SCB: I Sverige ligger förbrukningen på dryga 5 koppar per vuxen per
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 21:16Koffein är bortaget från listan sedan några år tillbaka.
Koffein är bortaget från listan sedan några år tillbaka.