Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVåtdräkt.....
You need to log in to create posts and topics.

bra med tips!

Det är också stor skillnad på våtdräkt och våtdräkt. En billig surfdräkt är kanske stel över axlarna och läcker in vatten, medan en (betydligt dyrare) simvåtdräkt mer känns som en handske på handen.

Min våtdräkt sitter perfekt och är på inget sätt stel e

Ja, jag talar förstås om simvåtdräkt. Vill inte ens tänka på hur det skulle vara att simma i en vanlig våtdräkt. Men även dom bästa våtdräkterna för simning ger naturligtvis ett motstånd jämfört med att inte ha våtdräkt alls.

Tvärtom, de bästa våtdräkterna gör att det blir mindre motstånd och du simmar snabbare. Det är därför tävlingssimmarna kör med sina "hajdräkter".

Eftersom Adrian är simmare så misstänker jag att han har en hajdräkt. Torbjörn har iallafall en och en stor del av förbättringen sitter (som vanligt) i huvudet enligt honom...

Anna Christina:
Nej, du kommer nog inte få köldpanik. Nu vet vi ju i och för sig inte vad det blir för temperatur i år, men 17-18 grader som det var ifjol är ingen värme.
Det beror ju lite på hur fort du simmar också, men även om man simmar under timmen s

En hajdräkt är väl inte direkt en våtdräkt? Det är ju inga simmare i OS som kör med 5mm neopren.

Kanske ska använda hajdräkt på vansbo i år? Eller bara hajfena..

> En hajdräkt är väl inte direkt en våtdräkt? Det är ju inga simmare i OS som kör med 5mm neopren.

Nej, det gör de inte. Det är inte tillåtet.

Emma:

Tack för svaret. Sedan måste jag säga att jag är imponerad av din simning. Att inte ens "räkna" 300 m slösim som simning...hmn...jag har en bit kvar:-)