Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVåtdräkt.....
You need to log in to create posts and topics.

Jag har nu köpt våtdräkten och testat den i 16 gradigt vatten flera gånger.
Den duger utmärkt för mig med avseende på kylan däremot får jag skavsår av den i nacken efter att ha simmat ett tag. Vet inte om man brukar få det av våtdräkter eller om det bara

Tack, Patrik! Då köper jag den idag. Ska testas i närliggande sjö i kväll.

Patrik prova att smörja vaselin i nacken mot skavet.
Det verkar de flesta få göra. Vitt vaselin köpes från apoteket i tub. Funkar också mot cykelskav och skoskav.

Japp jag har testat med det, det fungerade bra. Har en hel tråd som handlar om det så jag ville inte gå in på det här för att hålla mig till ämnet =).
Däremot så vet jag inte om alla våtdräkter skaver på det viset eller om det bara är budgetvarianterna...

Alla om man har otur

Patrik: Jag tror alla kan ge skavsår. Jag har en rätt fin dräkt (Blueseventys Helix 2008) och även den gav mig skavsår när jag inte hade vaselin.

Tack för tipset om vaselin på tub Sara, den där gula burken är ju hopplös att få upp när man använt den någr

Vaselinfråga:

Är Apotekets vita vaselin motsvarande det som brukar säljas i Vansbro? Dvs lite segare än "vanligt" vaselin på burk.

Det är väl Apoteket som brukar stå och kränga vaselin i Vansbro?

Angåande vaselin så har jag hört att man inte ska använda petroleumbaserade smörjmedel på våtdräkter.

Jag testade arméns hudsalva, det fungerade bra. Baby olja ska också fungera om än något rinnigare.

Hann inte med att smörja in mig med vaselin innan vansbro vilket resulterade i två stora märken på nacken