Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVåtdräkt.....
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik: Nej, jag pratar inte om hajdräkten, utan om vanliga våtdräkter för simning, sådana som har en flytkraft och inte får användas i vanlig simning, precis som ali ben hassan är inne på. En hajdräkt (eller någon av de efterföljande modellerna) kan ge

Förresten, här är en video med bra instruktioner för hur man tar på sig en våtdräkt på rätt sätt (för att minska risken att man sätter naglarna i den t.ex.) och hur man ser att den har rätt passform:

http://www.all3sports.com/info_pages.php?pages_id=22&t

Temperaturgränser för triathleter är olika beroende på vilka distanser man simmar.

> Fredrik: Nej, jag pratar inte om hajdräkten, utan om vanliga våtdräkter för simning, sådana som har en flytkraft och inte får användas i vanlig simning, precis som ali ben hassan är inne på. En hajdräkt (eller någon av de efterföljande modellerna) kan g

Niclas: Ah, det visste jag inte. Minns att vi hade en liten tävling här i Umeå förra året då vi simmade tvärs över en sjö (3,2 km) och en av de mera inbitna triatleterna grymtade lite över att det inte borde ha varit tillåtet med våtdräkt för det var så v

Adrian: Har för mig att Eva Berglund grymtade något om det efter Lång-sm förra året oxå.

Är en våtdräkt för dykning bättre simanpassad än en surfvåtdräkt?

Nej, det tror jag inte. Dykare använder väl egentligen armarna ännu mindre än vad surfare gör.

Clas Ohlson säljer våtdräkter med, en 3mm 3/4 dräkt för 349 kr. Duger en sådan, någon som har erfarenheter?

Jag ansluter mig till Patriks fråga ovan, för jag är på väg att köpa en sådan idag. Någon som har erfarenhet av den? Allt jag kräver av min våtdräkt är att jag inte fryser ihjäl under den enda stackars ynka kilometer jag ska simma nästa lördag.