Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätska när det är kallt?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Tänkte höra om det var någon här på forumet som hade någon bra idé på hur man kan lösa ett av mina stora problem just nu.

Tyvärr bor jag i den norra delen av vårt avlånga land, och får därför leva med minusgrader större delen av året.

Hur fixar n

Camelbak innanför jackan och endast munstycket utomhus.

Gör som skidlöpare o ställ en termos nånstans vid en lämplig varvningspunkt, eller använd en dryckes-midjeväska med isolering (kanske lite skumpigt vid löpning).

Vid många skidspår kan det stå dussintals termosar o vänta ...

vet att de är individuellt, men hur långt måste man springa innan de är läge att fylla på med vatten?

Vätskebälte med flaskor innanför jackan.

...och funkar inte det kanske man kunde vända vätskebältet utochin så att flaskorna ligger mot kroppen.

Kan du inte försöka ha jackan över vätskebältet?
Det blir förvisso en del strul när du ska ha vätska, men på något sätt måste nog vätskan värmas upp av din kroppsvärme.

Det kanske finns någon mindre termos på 0,5-1 liter som du kan springa med i handen.

Jag brukar välja en vanlig flaska och hälla i vattnet varm från kranen. ännu har jag inte sprungit så långt att det frusit.
idag var det ca -5 och kag var ute nästan två timmar. flaskan är en vanlig plastflaska i ett vätskebälte och det var inga so helst

http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=22_62

Köp en meter och sätt igång och sy isolering till dina småflaskor. Annars en större flaska i handen. Det ska vara jävligt kallt om en halv liter hett vatten hinner frysa till is.

Eller kanske en batte