Quote from Guest on 28 December 2008, 19:33Hej!
Tänkte höra om det var någon här på forumet som hade någon bra idé på hur man kan lösa ett av mina stora problem just nu.
Tyvärr bor jag i den norra delen av vårt avlånga land, och får därför leva med minusgrader större delen av året.
Hur fixar n
Hej!
Tänkte höra om det var någon här på forumet som hade någon bra idé på hur man kan lösa ett av mina stora problem just nu.
Tyvärr bor jag i den norra delen av vårt avlånga land, och får därför leva med minusgrader större delen av året.
Hur fixar n
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 19:43Camelbak innanför jackan och endast munstycket utomhus.
Camelbak innanför jackan och endast munstycket utomhus.
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 19:45Gör som skidlöpare o ställ en termos nånstans vid en lämplig varvningspunkt, eller använd en dryckes-midjeväska med isolering (kanske lite skumpigt vid löpning).
Gör som skidlöpare o ställ en termos nånstans vid en lämplig varvningspunkt, eller använd en dryckes-midjeväska med isolering (kanske lite skumpigt vid löpning).
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 19:46Vid många skidspår kan det stå dussintals termosar o vänta ...
Vid många skidspår kan det stå dussintals termosar o vänta ...
Quote from j sollerman on 28 December 2008, 19:56vet att de är individuellt, men hur långt måste man springa innan de är läge att fylla på med vatten?
vet att de är individuellt, men hur långt måste man springa innan de är läge att fylla på med vatten?
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 20:04Vätskebälte med flaskor innanför jackan.
Vätskebälte med flaskor innanför jackan.
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 20:07...och funkar inte det kanske man kunde vända vätskebältet utochin så att flaskorna ligger mot kroppen.
...och funkar inte det kanske man kunde vända vätskebältet utochin så att flaskorna ligger mot kroppen.
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 20:08Kan du inte försöka ha jackan över vätskebältet?
Det blir förvisso en del strul när du ska ha vätska, men på något sätt måste nog vätskan värmas upp av din kroppsvärme.Det kanske finns någon mindre termos på 0,5-1 liter som du kan springa med i handen.
Kan du inte försöka ha jackan över vätskebältet?
Det blir förvisso en del strul när du ska ha vätska, men på något sätt måste nog vätskan värmas upp av din kroppsvärme.
Det kanske finns någon mindre termos på 0,5-1 liter som du kan springa med i handen.
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 20:10Jag brukar välja en vanlig flaska och hälla i vattnet varm från kranen. ännu har jag inte sprungit så långt att det frusit.
idag var det ca -5 och kag var ute nästan två timmar. flaskan är en vanlig plastflaska i ett vätskebälte och det var inga so helst
Jag brukar välja en vanlig flaska och hälla i vattnet varm från kranen. ännu har jag inte sprungit så långt att det frusit.
idag var det ca -5 och kag var ute nästan två timmar. flaskan är en vanlig plastflaska i ett vätskebälte och det var inga so helst
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 20:17http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=22_62
Köp en meter och sätt igång och sy isolering till dina småflaskor. Annars en större flaska i handen. Det ska vara jävligt kallt om en halv liter hett vatten hinner frysa till is.
Eller kanske en batte
http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=22_62
Köp en meter och sätt igång och sy isolering till dina småflaskor. Annars en större flaska i handen. Det ska vara jävligt kallt om en halv liter hett vatten hinner frysa till is.
Eller kanske en batte