Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätska när det är kallt?
You need to log in to create posts and topics.

Koka vattnet innan. Töm i CamelBak. Ha CamelBaken under jackan. Efter varje gång du druckit så blåser du tillbaks vattnet så inget vatten ligger kvar i slangen.

>Efter varje gång du druckit så blåser du tillbaks vattnet så inget vatten ligger kvar i slangen.
Duh... Hade jag bara haft det tipset innan jag sprang idag. Det var lite irriterande att behöva spotta ut isvattnet först innan man kunde dricka det ljumma v

Hehe, det funkar, men är lite omständligt och jobbigt att börja blåsa mitt under löprundan. De gånger man glömmer att blåsa tillbaks så märker man vilken skillnad det gör.

Nu blir slangen stel och kall även om jag blåser tillbaks och det kanske går att å

Jag använder en Fischer "skidåkar" midjeväska som är isolerad med frigolit.Fungerar riktigt bra och den skumpar inget om den är placerad i svanken och riktigt åtdragen

Jag dricker aldrig under långpass. Dricker man ordentligt innan och efter så är det inga problem. Kroppen hinner ändå inte tillgodogöra sig vattnet.

Edit: Nu skall jag i och för sig inte uttala mig alltför mycket i samband med så låga temperaturer. Vet

Oskar, då undrar jag bara: Vad är ett långpass för dig? De glada löparna på Årets sista långpass som körde 62 km hade nog inte gärna varit utan dricka.

Kortare långpass (~2h) tycker jag egentligen man klarar sig bra utan vatten vintertid - är man rätt klädd förlorar man inte så vanvettigt med vätska. Fast lite tröstevatten är ju aldrig fel.

Perfektabälte med småflaskor under översta lagret (överdragsja

camelbacken är utomordentlig.
se bara till att ha den innanför jackan när u inte dricker.
Använde camelback när jag gjorde lumpen hade alldrig problem med fryst vatten i den.
Men som sagt stoppa in slangen innanför jackan när du inte dricker annars blir

Åh, jag tycker den här diskussionen är så rolig. Varenda gång jag läser camelback så tänker jag på cameltoe 😀 Och det är så roligt.

Förlåt för mitt oerhört barnsliga inlägg som absolut inte har något med detta att göra, länkar till gruppen för personli

Det är inte cameltoen som jag förvarade innaför jackan i lumpen:P
det lovar jag;) haha...