Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätska när det är kallt?
You need to log in to create posts and topics.

Hehe, trodde jag inte heller (#)

På långpasset i söndags frös min slang hela tiden. Då tipsade nån om att det finns värmeslingor att köpa. En butik på Kungsgatan (i Stockholm) har såna för typ 199.-
Jag tänkte ta mig dit imorgon och ta mig en titt och eventuellt inhandla en sådan om den

Ja, Alewalds på Kungsgatan har.
Jag stod och fnös åt den på lördagen innan loppet, och 18 timmar senare stod jag och spottade isvatten och tänkte "nu skulle man minsann haft en slangisolering för 199:-"

På vintrarna då det har varit djävligt kallt typ mot en -10 å värre så har jag alltid kört "vändpunktsbana-träning" där hemmet har varit den sammanhållande länken....föruton bra temp på vätskan så har man då tillfälle till toabesök samt byte av kädsel....

>vet att de är individuellt, men hur långt måste man springa innan de är läge att fylla på med vatten?

Personligen så klarar jag mig utan dricka hela passet. Problemet är att jag är tvungen att dra ner farten och att återhämtningen blir mycket längre

>

Mina längdskidåkande barn använder sitt Fischer-bälte även vid löpturer vintertid. Ska spännas åt ordentligt då man springer, men funkar bra och håller värmen!

Tycker att ett skidåkarbälte är det bästa.Det spelar ingen roll vilket du väljer, dom är nog lika bra allihopa.Kolla bara så att frigoliten är inplastad.Det är riktigt bra att värma lite saft och ha i en sådan på en långsväng,det gör gott i halsen då man

Många intressanta tips här. Själv brukar jag ställa en flaska vatten/saft inomhus någonstans (t.ex. i trappuppgångar till hyreshus) om jag ska springa långa pass ute på vintern. Men efter att ha läst lite i den här tråden så inser jag att det finns fler s

Oj. Jag som tyckte att det var jobbigt när jag var ute på en sexkilometersrunda i fyra minus då det börjat bildats is i min vattenflaska. Jag kan knappt föreställa mig en långrunda i 20 minus...

Sofia
http://www.runordie.blogg.se

Hej Micke. Jag har använt lite olika termosbälten för skidåkare och tycker nog att fischer sticker ut med ett riktigt dåligt snabbspänne. När man drog åt remmen lite så gick spännet upp. Öppet spår 05 tappade jag väskan 2 gånger. Köpte ett nytt säsongen e