Quote from Funbeat user on 4 January 2009, 12:54Kan bara konstatera att det där med att blåsa tillbaka vattnet i vattenblåsan fungerade väldigt dåligt.
Var ute på ett pass idag (-21C), fyllde blåsan med kokande vatten. Ångan från vattnet steg upp genom slangen och frös i stort sett direkt, vilket jag
Kan bara konstatera att det där med att blåsa tillbaka vattnet i vattenblåsan fungerade väldigt dåligt.
Var ute på ett pass idag (-21C), fyllde blåsan med kokande vatten. Ångan från vattnet steg upp genom slangen och frös i stort sett direkt, vilket jag
Quote from Funbeat user on 4 January 2009, 16:20För mig funkade det bra att blåsa tebax vattnet i blåsan idag. Förvisso bara runt -10º här i Stockholm,, men jag va ute i 3 timmar. Fyllde blåsan med ca 40º vatten innan.
För mig funkade det bra att blåsa tebax vattnet i blåsan idag. Förvisso bara runt -10º här i Stockholm,, men jag va ute i 3 timmar. Fyllde blåsan med ca 40º vatten innan.
Quote from Camilla Höög on 4 January 2009, 19:00Det kan vara bra att ha slangen innanför träningskläderna när det är så extremt kallt alternativt skaffa slangisolering.
Det kan vara bra att ha slangen innanför träningskläderna när det är så extremt kallt alternativt skaffa slangisolering.
Quote from Funbeat user on 4 January 2009, 19:32Ja jag vill inte möta någon som kommer med slangen utanför kläderna.
Ja jag vill inte möta någon som kommer med slangen utanför kläderna.
Quote from Funbeat user on 4 January 2009, 19:56OT
Inte mycket att se när det är -20 CHur fungerar dom som skidåkarna använder? Några tips?
OT
Inte mycket att se när det är -20 C
Hur fungerar dom som skidåkarna använder? Några tips?
Quote from ellen olsson on 4 January 2009, 20:00De är isolerade. Man stannar, skruvar av korken, dricker och skruvar på korken igen.
De är isolerade. Man stannar, skruvar av korken, dricker och skruvar på korken igen.
Quote from Funbeat user on 4 January 2009, 21:12>Det kan vara bra att ha slangen innanför träningskläderna när det är så extremt kallt alternativt skaffa slangisolering.
Slangen var isolerad. Har dock ingen möjlighet att dra blåsan innanför löparjackan eftersom jag inte äger någon nog liten säck för
>Det kan vara bra att ha slangen innanför träningskläderna när det är så extremt kallt alternativt skaffa slangisolering.
Slangen var isolerad. Har dock ingen möjlighet att dra blåsan innanför löparjackan eftersom jag inte äger någon nog liten säck för
Quote from Camilla Höög on 5 January 2009, 02:16Det går ju att ordna. Alla problem går att konsumera sig från 🙂
Det går ju att ordna. Alla problem går att konsumera sig från 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 08:53Jag sprang "Vinterns sista långpass" med vätskebälte. Hälften av flaskorna i ryggan och hälften i bältet och så växlade jag när dom i bältet var tömda. Bältet hade jag ytterst och hade inga problem med isbildning.
Jag sprang "Vinterns sista långpass" med vätskebälte. Hälften av flaskorna i ryggan och hälften i bältet och så växlade jag när dom i bältet var tömda. Bältet hade jag ytterst och hade inga problem med isbildning.
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 09:23Varken Alewalds (som för övrigt har den sämsta service jag varit med om på länge) eller Sportcompaniet (som hade mycket bra service) hade någon slangisolering hemma.
Jag inhandlade en "isoleringsväska" för både blåsa och slang av märket Source, den hade
Varken Alewalds (som för övrigt har den sämsta service jag varit med om på länge) eller Sportcompaniet (som hade mycket bra service) hade någon slangisolering hemma.
Jag inhandlade en "isoleringsväska" för både blåsa och slang av märket Source, den hade