Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte köpa vätskebälte och nu undrar jag bara vilken som är bäst, en sådan modell med en stor flaska mitt bak på ryggen eller ett med flera småflaskor runt om! Tacksam för svar, ni får gärna skriva varför ni tycker så också:)

Inget av dem... 🙂 Har provat, men tycker att de är obehagliga att ha på sig. Camelbak är bäst!!!

Problemet med vätskebälte för mig är att det glider omkring...mest uppåt och sätter sig konstigt i midjan.
Camelbak är det som funkar allra bäst och där finns det extremt stora valmöjligheter: från bara 1 liters vätskepåse utan lastutrymme till 3 liters m

Men blir man inte väldigt varm av camelbacks? Plus att de väl är mycket dyrare? Jag behöver inte så supermycket vätska, springer max 2 mil under mina distanspass (än så länge i alla fall!)

Jag har ett Perfekta åttaflaskors (1,3 liter) och är mycket nöjd med det. Med åtta fyllda flaskor är det lite tungt, men med fyra (som jag har för det mesta) är det inget man tänker på. Se bara till att spänna åt det ordentligt och att dricka från omväxla

Hmm har ju en variant av camelback, som jag främst använt vid cykling. Men man kanske skulle plocka fram den nu när långpassen börjar bli sådär 80 min och längre... Blir det inte ett väldigt plaskande i ryggan? Eller man vänjer sig?

Jag kör på vätskebälte med 5 småflaskor, tycker att det funkar alldeles utmärkt (t+), finns även en ficka att ha mp3-spelare, nyklar, russin eller så. Men eftersom jag inte provat något annat kan jag ju inte säga att det är det bästa alternativet.

Jag kör med vätskebälte, men gillar det inte alls. Svårt att få det att sitta bra och har jag det i närheten av höftbenen får jag blåmärken, ser ju lite lagom skoj ut sen. Kanske ska prova en sån som Mela kör med.. Man får väl skaffa sig ett lite supporte

Jag har ett bälte med 4 flaskor av modell perfekta.
Men på mina långa turer(löpning) så kan jag känna att jag skulle behöva en eller två flaskor till. Men bältet med olika flaskor är perfekt för då kan jag ha två med kolhydratblandat vatten och några med

Jag har ett vätskebälte i märket Pro Touch med fyra flaskor på och två små fickor.

Först gången jag sprang med det slängde jag av mig det, för det satt INTE bra (hämtade dock upp det efter passet). Jag hade satt det på höfterna, och bältet gled uppåt oc