Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 23:57Men står det inte i vår bibel (stora löparhandboken) att läskeblask har för mycket socker och att magen inte kan ta upp det? Hmm.. jag måste också testa cola. Fast jag kommer nog bara att få håll.
Men står det inte i vår bibel (stora löparhandboken) att läskeblask har för mycket socker och att magen inte kan ta upp det? Hmm.. jag måste också testa cola. Fast jag kommer nog bara att få håll.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 02:02Nu är ju Colan inte den sötaste av läskeblaskerna men nog är det mycket socker. Jag gissar nog att det tas upp men en del av det urineras ut när det kommer mycket på en gång och det är nog sant att mycket inte kommer musklerna till gagn. Något lär det ju
Nu är ju Colan inte den sötaste av läskeblaskerna men nog är det mycket socker. Jag gissar nog att det tas upp men en del av det urineras ut när det kommer mycket på en gång och det är nog sant att mycket inte kommer musklerna till gagn. Något lär det ju
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 06:21Jag minns att när maken körde i Kalmar för tre år sen så tröttnade han på sportdrycken och började dricka Cola på löpningen, med håll och yrsel som följd. Så det är inte säkert att Cola passar alla.
Jag minns att när maken körde i Kalmar för tre år sen så tröttnade han på sportdrycken och började dricka Cola på löpningen, med håll och yrsel som följd. Så det är inte säkert att Cola passar alla.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 06:54Löpartävlingar som inte serverar Coca Cola räknas liksom inte. Idag ska jag springa Månkarbo Marathon och på de sista två milen kommer jag säkert bälga i mig 1 liter cola. Bättre sportdryck finns inte.
Löpartävlingar som inte serverar Coca Cola räknas liksom inte. Idag ska jag springa Månkarbo Marathon och på de sista två milen kommer jag säkert bälga i mig 1 liter cola. Bättre sportdryck finns inte.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 07:56Kör nu med Nathan Trail Mix.
Kanon och sitter bra utan gung och sen så går det med enhandsfattning dra ut och sätt tbk flaska under löpning och inge problem med att dom överhuvudtaget skulle hoppa ur som någon nämner här i tråden.
Perfekta gungar en
Kör nu med Nathan Trail Mix.
Kanon och sitter bra utan gung och sen så går det med enhandsfattning dra ut och sätt tbk flaska under löpning och inge problem med att dom överhuvudtaget skulle hoppa ur som någon nämner här i tråden.
Perfekta gungar en
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 10:25Tag en vätskebehållare
Fyll till häften med (avslagen) Coca cola
Fyll ända upp med vanligt vatten
Tillsätt ev ett krm salt
Klar.
Tag en vätskebehållare
Fyll till häften med (avslagen) Coca cola
Fyll ända upp med vanligt vatten
Tillsätt ev ett krm salt
Klar.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 15:33Låter vettigt. Men är det gött?
Låter vettigt. Men är det gött?
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 16:37Hur mycket ska denna vätskebehållare innehålla? 1 krm salt i mina små flaskor ger nog en känsla av hav...
Hur mycket ska denna vätskebehållare innehålla? 1 krm salt i mina små flaskor ger nog en känsla av hav...
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 17:55Då skriver jag högt (?) ur bibeln sida 260, sista versen:
* 1 liter vatten
* 40 gram socker
* en nypa salt(...) 1-2g
* Smaksätt med pressad citron och en matsked honung.Detta är alltså en blandning enligt Hans Wiktorson som ersätter sportdrycker man
Då skriver jag högt (?) ur bibeln sida 260, sista versen:
* 1 liter vatten
* 40 gram socker
* en nypa salt(...) 1-2g
* Smaksätt med pressad citron och en matsked honung.
Detta är alltså en blandning enligt Hans Wiktorson som ersätter sportdrycker man
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 12:10Därav det där "ev", ett krm är ganska lite, jag brukar ta några korn till perfektaflaskor. Kör samma koncept med vanlig saft ibland, koncentrerad saft i valfri mängd, vatten, liiite salt, kanske ett stänk lime eller citron, eller vinäger - klart.
Därav det där "ev", ett krm är ganska lite, jag brukar ta några korn till perfektaflaskor. Kör samma koncept med vanlig saft ibland, koncentrerad saft i valfri mängd, vatten, liiite salt, kanske ett stänk lime eller citron, eller vinäger - klart.