Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte först och främst på bältet där det kluckade och skvalpade. Flaskorna i Nathan komprimeras inte vartefter, gör perfektas flaskor det?

Ju större flaskor desto mer kluckande om de lämnas halvtomma. Mina älskade Nike-bältesflaskor är på ca 0,2 l styck. Jag brukar tömma en i varje drag så slipper man kluckandet. Perfekta-flaskorna är nog avsiktligt små för att man ska göra sammalunda.

Perfektas rymmer 2dl om man fyller hela vägen upp, men de komprimeras inte. Å andra sidan tömmer man en sån i ett drag som Mikael påpekade, så det kluckar aldrig om flaskorna. De är antingen tomma eller fulla, i vilket fall är de tysta.

Ofta stör jag mig på vissa detaljer när jag provar vätskebälte eller ryggsäck hemma, t ex kluckande, sitter konstigt osv men när man väl springer ett lopp med grejerna brukar jag inte bry mig. Ofta har man nåt annat att störa sig på t ex en 1.5 liters PET

Folk brukar störa sig på att jag har en oöppnad 0.5 l Colaflaska i löparyggans sidoficka. De brukar vilja springa på andra sidan av mig. Samtidigt vill många vara med och se på (från ett visst säkerhetsavstånd) när jag öppnar den efter ca 2 mils skumpande

Jag köpte ett Nathanbälte förra året som jag är rejält missnöjd med. Sitter illa men framförallt håller flaskorna inte helt tätt. Kanske är jag som haft otur men jag är hur som inte riktigt förtjust i korken på deras flaskor heller.

Så nu kör jag med det

Haha, cola är ju perfekt som sportdryck, lite koffein, lagom med socker, smakar gott och kolsyran brukar göra att om man är lite slemmig i halsen blir det fint 🙂

Jag kan iofs tänka mig att det bubblar över lite när du knäcker den men inte brukar det var

Nä, just det. Kolsyran är viktig för mig. Jag brukar skruva upp korken några varv med ett snabbt knyck och hålla ute flaskan med raklång arm. Visst sprutar det friskt men man förlorar nog inte mer än en halv deciliter max. Resten halsar jag direkt. Cola g

Jag skall banne mig prova det vid tillfälle. Nu springer jag inte så långt ännu att jag behöver ha med mig vätska men om jag skulle göra dubbelpass t.ex. vore det not trevligt att ha mellan. Cola verkar perfekt.

Jag vågar mig inte på kolsyran, men ett par gånger har jag vispat ut sportdryckspulver i cocacola i stället för vatten. När det finns vatten tillgängligt längs rundan bär jag helst med mig sådana rejäla koncentrat.