Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mela: Har nu spanat runt och det finns ju en hel uppsjö av camelbak, har du några bra tips? Vilken typ har du? Vad ska man tänka på?

Jag har också Perfekta vätskebälte med 5 flaskor. Det finns i fyra olika storlekar. På mig sitter det jättebra och fickan fram har plats för nycklar, mobil eller annat smått o gott. (t+)

En camelbak är i vanligaste fall en liten ryggsäck med en vattenpåse med slang fram så du kan dricka under aktiviteten. Camelbak är ett märke, men har blivit likställt med konceptet.

Jag tänker aldrig på att det blir varmt eller svettigt på grund av den.

Själv gillar jag Salomons, OMM:s och Raidlights prylar. De är alltid lättare än Haglöfs produkter. JBland mina ryggsäckckar så har jag bl.a. en Haglöfs LIM på 35l som väger en bit över 1kg och då är den ändå sladdrigare än min Salomon Raid 200, Salomon Ra

Du var mig en jobbig en Granlund 🙂

Fast nu vill jag ha en Salomon Raid Revo 20 SLAB. Frågan är var jag kan köpa en.
Eller en Salomon XA Pro Packvest. Finns hos AddNature. Kan det ställa till med problem att nummerlappen inte syns för västen?

Skulle tro som Sylvia är inne på att det är storkleken det är fel på om bältet skumpar omkring eller att midjebältet inte är tillräckligt elastiskt.

Jag kör Perfekta 5 flaskor. Ryggsäck känns mest som ett alternativ när jag behöver mer än vätska med mig.

> Fast nu vill jag ha en Salomon Raid Revo 20 SLAB. Frågan är var jag kan köpa en.

Kolla med Biskopsgårdens Sport. De har en del läckert från Salomon och jag köpte min Raid Revo där. Jag kan nog höra med Bjarne imorgon.
http://www.skidbutiken.se/
http://

Jag har perfekta 5-flaskors med nyckel/mp3-ficka. Helt underbart! 🙂

Jag har en 1,5 liters Classic. Den har en liten ficka där man får ner nycklar, mobil, plånbok (om man nu vill ha med sig det), och snörsystem i bak där man kan sätta fast en vindjacka ifall man behöver. Funkar kanon, och den sitter perfekt, så det varken

gillade aldrig perfektas bälte. Tyckte att det kasade upp. Sen var flaskorna små och omständiga.... Faan vad gnällig jag blivit 🙂