Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vart skall jag köpa ett BRA vätske bälte..?
Skall sitta bra runt en ganska liten midja,ca 3-4 små flaskor..????
-Kollat runt på Stadium,Team sportia.. Inget jag fastnade för..
Heeeeelp meee...

Kolla hos Löplabbet:
http://www.loplabbet.se/system/search/search.asp?container=69

Jag kör med samma som på vintern när jag åker skidor 1 falska 7dl. plaskar gött....

Instämmer i "Perfekta, 5 flarror, godis/MP3-ficka"-kören. Fullt tillräckligt upp till 3-3.5 mil och om det inte är tokvarmt, och man känner inte att man har det på sig! Ska man på längre ökenvandringar kan man ha en kamel med sig.

Anders.
Nu var det längesedan du skrev att det skvalpar en del i din Camelback. Jag läste igenom tråden först nu...
Jag gör som så att jag trycker ut så mycket luft jag kan i blåsan innan jag skruvar på locket. Sedan håller jag slangen högt och får ut den

Jag gillar mitt bälte från Nathan Sport. Stora öppningar på flaskorna som går fort att återfylla. Flaskorna är större än Perfekta (drygt 30 cl) vilket är på gott och ont. NAckdelen är att de skvalpar om man inte dricker hela på en gång.

Tänkte precis tipsa om Nathan Sports produkter. Har sett en modell hos Löplabbet.

Själv har jag fastnat för handhållen flaska (Nathan Sports köpt hos Sportkompaniet) sen jag använde det under Jättelångt (68km), det funkade riktigt bra.

Jag har sen tidig

Perfektabälte med 4 flaskor på 16 cl. Fungerar mycet bra.

Jag kan numera inte springa utan något i händerna, förut en 50 cl pet-flaska men nu har jag två handhållna flaskor från perfekta. De är verkligen perfekta! Dock räcker inte mängden till på långpass så då har jag ett bälte fårn intersport med 3 flaskor ock

Perfekta med 5 st 2 dl flaskor. Stör mig inte alls men ändå springer jag helst utan något alls men vid längre sträckor och nu när det är varmt då behöver jag vatten!