Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 09:41Mikael, du blev väl inte sur bara för att jag avslöjade din lilla bluff? Du hade ju faktiskt lurat en hel del med din "teori" om förkrympta hjärnor och långpass. 🙂
Mikael, du blev väl inte sur bara för att jag avslöjade din lilla bluff? Du hade ju faktiskt lurat en hel del med din "teori" om förkrympta hjärnor och långpass. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 10:11Bluff? Jag trodde inte att det var så illa ställt med dig ännu. Nåväl, det kan nog vara så att hjärnreduceringen är stark hämmande för de värst drabbade.
Bluff? Jag trodde inte att det var så illa ställt med dig ännu. Nåväl, det kan nog vara så att hjärnreduceringen är stark hämmande för de värst drabbade.
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 11:49Hjärnan krymper om individen är i vätskeobalans, oavsett hur det uppstått. Obalansen kan uppstå genom att man svettas mycket, vid t ex ett träningspass. Hjärnan blir större igen när man återställer vätskebalansen.
Hittills tror jag inte man sett att hjä
Hjärnan krymper om individen är i vätskeobalans, oavsett hur det uppstått. Obalansen kan uppstå genom att man svettas mycket, vid t ex ett träningspass. Hjärnan blir större igen när man återställer vätskebalansen.
Hittills tror jag inte man sett att hjä
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 12:52Förstår inte vitsen med att personligt ge sig på en person som bara återberättar resultatet av forskning som vedderbörande läst om...
Blir så tråkig stämning och gör detta forum till vilket skitforum som helst där en massa testosteronstinna gossar hotar
Förstår inte vitsen med att personligt ge sig på en person som bara återberättar resultatet av forskning som vedderbörande läst om...
Blir så tråkig stämning och gör detta forum till vilket skitforum som helst där en massa testosteronstinna gossar hotar
Quote from Elias Engqvist on 17 April 2011, 13:21Som tur är är det inte "en massa" utan en som retat sig på...
Som tur är är det inte "en massa" utan en som retat sig på...
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 13:26Sant, jag tar tillbaks "massa" alternativt hänvisar till andra liknande situationer och får således ihop "massa" testosteron 😉
Sant, jag tar tillbaks "massa" alternativt hänvisar till andra liknande situationer och får således ihop "massa" testosteron 😉
Quote from Catharina Brattlin on 17 April 2011, 16:31Jag funderade på vad som händer med hjärnan när man, pga lite större alkoholintag en kväll, blir dehydrerad. Visst minskar hjärnans storlek då också? Iaf låter det så när man pratar med överförfriskade människor.
Så, ska man gå efter det Mikael säger så
Jag funderade på vad som händer med hjärnan när man, pga lite större alkoholintag en kväll, blir dehydrerad. Visst minskar hjärnans storlek då också? Iaf låter det så när man pratar med överförfriskade människor.
Så, ska man gå efter det Mikael säger så
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 16:50Jag tänkte också på det där med hur hjärnan påverkas av den vätskebrist man utsätter kroppen för vid alkoholkomsumtion. Men det verkar som om hjärnan krymper av alkoholen i sig (eller dess biprodukter i kroppen), och inte bara av vätskebristen, så det är
Jag tänkte också på det där med hur hjärnan påverkas av den vätskebrist man utsätter kroppen för vid alkoholkomsumtion. Men det verkar som om hjärnan krymper av alkoholen i sig (eller dess biprodukter i kroppen), och inte bara av vätskebristen, så det är
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 17:21Ja, jag kan tänka mig att de studier som bedrivs för att verifiera eller dementera ett visst samband mellan regelbunden uttorkning och kronisk hjärnvolymminskning har att göra med att samma sak har iakttagits efter långvarigt alkoholmissbruk resp upprepad
Ja, jag kan tänka mig att de studier som bedrivs för att verifiera eller dementera ett visst samband mellan regelbunden uttorkning och kronisk hjärnvolymminskning har att göra med att samma sak har iakttagits efter långvarigt alkoholmissbruk resp upprepad
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 17:31Jesper, visst är det tråkigt när jag redovisar vad Schutz kom fram till, och får skäll för det. Men jag tror de flesta nu inser att de tillgängliga resultaten från det ultraloppet inte är riktigt vad Mikael först hävdade.
Jesper, visst är det tråkigt när jag redovisar vad Schutz kom fram till, och får skäll för det. Men jag tror de flesta nu inser att de tillgängliga resultaten från det ultraloppet inte är riktigt vad Mikael först hävdade.