Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:37Chalmers "klubbstuga".
Chalmers "klubbstuga".
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:39Vad jag skulle vilja veta är hur mycket vätska som är lagom att peta i sig?
Det känns inte som en bra ide att springa långt när det är varmt det är därför som jag nu försöker dricka under mina längre pass,för att öva inför varmare tider.
🙂Kan kroppen
Vad jag skulle vilja veta är hur mycket vätska som är lagom att peta i sig?
Det känns inte som en bra ide att springa långt när det är varmt det är därför som jag nu försöker dricka under mina längre pass,för att öva inför varmare tider.
🙂
Kan kroppen
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:40Yvonne, du och Rune Larsson. Han brukar dra en historia om hur han lassade in en bit smörgåstårta varje varvning (mil) under en 100km tävling. Han gick upp ett kilo under loppet.
Yvonne, du och Rune Larsson. Han brukar dra en historia om hur han lassade in en bit smörgåstårta varje varvning (mil) under en 100km tävling. Han gick upp ett kilo under loppet.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:51Okej - jag är ju i gott sällskap om det är jag och Rune 🙂
Jag märker att då jag springer långt är det som om vätskan skulle samlas i kroppen - jag blir som en uppsvullen ballong och det syns på vågen efteråt.
Okej - jag är ju i gott sällskap om det är jag och Rune 🙂
Jag märker att då jag springer långt är det som om vätskan skulle samlas i kroppen - jag blir som en uppsvullen ballong och det syns på vågen efteråt.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:55Yvonne, hur mycket dricker du egentligen? Det är inte nyttigt att dricka så mycket att kroppen sväller upp. Folk har dött på det viset, även om det inte är särdeles vanligt.
Yvonne, hur mycket dricker du egentligen? Det är inte nyttigt att dricka så mycket att kroppen sväller upp. Folk har dött på det viset, även om det inte är särdeles vanligt.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 21:04Jag tycker inte jag dricker speciellt mycket: brukar ta några klunkar en gång i halvtimmen vid långpass och långlopp.
Jag tycker inte jag dricker speciellt mycket: brukar ta några klunkar en gång i halvtimmen vid långpass och långlopp.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 21:11Nä, vi ultralöpare drabbas inte av vätskeförlust med den regelbundenhet som krävs för att hjärnan ska krympa. Vi bälgar i oss både mat och dryck i jämn takt när vi tävlar och det gör vi inte så ofta. Högst någon gång i månaden. Och precis som Yvonne säger
Nä, vi ultralöpare drabbas inte av vätskeförlust med den regelbundenhet som krävs för att hjärnan ska krympa. Vi bälgar i oss både mat och dryck i jämn takt när vi tävlar och det gör vi inte så ofta. Högst någon gång i månaden. Och precis som Yvonne säger
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 21:26Mikael säger att man har mätt minskning av hjärnan på ultralopp, men hävdar samtidigt att det inte är de som springer långt som har störst risk attdrabbas, utan de som springer kort(are)?
Det är ju bara att se hur mycket Mikael förlorade senast (se ovan)
Mikael säger att man har mätt minskning av hjärnan på ultralopp, men hävdar samtidigt att det inte är de som springer långt som har störst risk attdrabbas, utan de som springer kort(are)?
Det är ju bara att se hur mycket Mikael förlorade senast (se ovan)
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 21:36Bari-Nordkap är inte representativt för ultralopp. Att man gjorde medicinska studier där var just för att man fick en unik studiegrupp och 60 dagars repetitiv fysisk aktivitet.
De studierna visar också på att vi som bara sporadiskt utsätter oss för vätsk
Bari-Nordkap är inte representativt för ultralopp. Att man gjorde medicinska studier där var just för att man fick en unik studiegrupp och 60 dagars repetitiv fysisk aktivitet.
De studierna visar också på att vi som bara sporadiskt utsätter oss för vätsk
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 22:04Varför så otrevlig, Mikael?
Om det inte blir några kroniska skador av 6% vätskeförlust som du ådrar dig, så känns 2% ganska säkert. Tom 3% känns rätt OK.
http://www.pharmabiomedic.se/Extrem-laongdistansloepning-kan-vara-skadligt-foer-kroppen
Är det den
Varför så otrevlig, Mikael?
Om det inte blir några kroniska skador av 6% vätskeförlust som du ådrar dig, så känns 2% ganska säkert. Tom 3% känns rätt OK.
http://www.pharmabiomedic.se/Extrem-laongdistansloepning-kan-vara-skadligt-foer-kroppen
Är det den