Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 19:00Jo, vid upprepad vätskeförlust så krymper hjärnan. Det visade de medicinska undersökningarna som gjordes i samband med löpningen Bari - Nordkap 2009.
Jo, vid upprepad vätskeförlust så krymper hjärnan. Det visade de medicinska undersökningarna som gjordes i samband med löpningen Bari - Nordkap 2009.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 19:04Då är kanske lite vätska varje kvart inte så dumt oavsett vad Goddigoddi tycker?
Då är kanske lite vätska varje kvart inte så dumt oavsett vad Goddigoddi tycker?
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 19:39Mikael,
vaddå? Jag fattar inte...😉
Mikael,
vaddå? Jag fattar inte...
😉
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 19:39Är det bara jag som går upp i vikt under långpass??
Under mitt senaste 24-timmarlopp gick jag upp 2 kg 🙁
Är det bara jag som går upp i vikt under långpass??
Under mitt senaste 24-timmarlopp gick jag upp 2 kg 🙁
Quote from Elias Engqvist on 14 April 2011, 19:45Det där var en karamell att suga på samtidigt som man läser om den här tråden 😀
Edit: Ja, alltså Mickes inlägg om krympande hjärnor!
Det där var en karamell att suga på samtidigt som man läser om den här tråden 😀
Edit: Ja, alltså Mickes inlägg om krympande hjärnor!
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:09I så fall är det väl ultralöpning som ligger risigt till, den totala mängden vätska man förlorar tycks vara högre ju längre man håller på.
Att springa ultralångt såsom Bari - Nordkap kan alltså resultera i att hjärnan krymper?
I så fall är det väl ultralöpning som ligger risigt till, den totala mängden vätska man förlorar tycks vara högre ju längre man håller på.
Att springa ultralångt såsom Bari - Nordkap kan alltså resultera i att hjärnan krymper?
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:25Hjärnan består av fett och ni kör väl mest "fettförbränning"?
Hjärnan består av fett och ni kör väl mest "fettförbränning"?
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:27Magnus verkar köra någon slags vätskekontroll på sin avatar. Måhända med negativ inverkan på hjärnan 😉
Magnus verkar köra någon slags vätskekontroll på sin avatar. Måhända med negativ inverkan på hjärnan 😉
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:35Högst temporär. Dock så mådde jag lite dåligt, troligen pga för högt vätskeintag. Men dagen efter var jag ändå mycket törstig... 😉
Bonuspoäng för den som gissar var det är taget. 😀
Högst temporär. Dock så mådde jag lite dåligt, troligen pga för högt vätskeintag. Men dagen efter var jag ändå mycket törstig... 😉
Bonuspoäng för den som gissar var det är taget. 😀
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 20:36Yvonne, kan det stämma? Hur mycket drack du?
Yvonne, kan det stämma? Hur mycket drack du?