Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätskeförlust långpass
You need to log in to create posts and topics.

>Jag har svårt att få i mig så mycket utan att bli illamående

Det är därför du ska träna på att dricka. Annars står du där och grinar den dag det verkligen krävs av dej

Hur mycket dricker eliten på en 2-timmars mara i sommarvärme?

Hur mycket dricker eliten på en 6-timmars ultra i sommarvärme? Och kan det vara relevant för 4-5-timmarsmaralöparen?

Hur mycket drack stenåldermännsikan? OCh spelar det någon roll om man är hällöpare?

Erik Östbye drack noll även på tävling.
Marathonperset hans var 2:18.

När vi/jag tränade på 80-talet drack vi om det var varmt.
Vi härdade kroppen att klara sig på minimalt med vätska.

På tävling drack vi.
Det kändes som ett plus.

Plus är bra.

Peter N: Du vill att jag skall dricka för att bli bra på att dricka? Men *varför* skall jag bli så himla bra på att dricka vätska motsvarande min viktförlust?

Jag tävlade i ölhävning när jag var yngre, men har slutat med det.

@Lars: Nej jag skriver det för att jag hoppas att diskussionen skall få några proportioner. Det kommer då att framgå hur fånigt det är att prata om att man måste/bör dricka under ett löppass på 30 min / 60 min / 120 min / ...

Mängden vätska man blir av med är väl knappast samma som mängden vätska som man kan tillföra kroppen under ett löppass.

Efter att ha läst om att dricka under längre pass så gjorde jag en test för ett tag sedan,det gav 1,1 kg minskning under passet.

Jag

Det var mest omtanke om er som jag tipsade om att dricka under träning med tanke på att hjärnan krymper vid vätskeförlust. De långvariga effekterna av det är inte kända.

Ta om det där Mikael. :@
Vad betydde det du skrev?