Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 10:25Hej Jacob.
"Alla män 18-19 år är verkligen inte representativt och jag kan lova dig med 100 % säkert att ingen forskare någonsin använt sig av endast den datan för att ta reda på prevalencen av övervikt i en hel befolkning."
du skrev.
"Hur tror du att
Hej Jacob.
"Alla män 18-19 år är verkligen inte representativt och jag kan lova dig med 100 % säkert att ingen forskare någonsin använt sig av endast den datan för att ta reda på prevalencen av övervikt i en hel befolkning."
du skrev.
"Hur tror du att
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 11:05Hej Jacob.
"Spridning har ingenting med slumpmässighet att göra. Om 90 % av deltagarna kommer in mellan 4-5 timmar så ska givetvis ~90 % av deltagarna kommer från det spannet. Sen att det finns deltagare som kommer in efter 2 och 10 spelar ingen större r
Hej Jacob.
"Spridning har ingenting med slumpmässighet att göra. Om 90 % av deltagarna kommer in mellan 4-5 timmar så ska givetvis ~90 % av deltagarna kommer från det spannet. Sen att det finns deltagare som kommer in efter 2 och 10 spelar ingen större r
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 13:51P.>
Jag tycker inte att testmetoden känns felaktig, och dessutom granskas alltid metoden innan en vetenskaplig tidskrift publicerar en artikel.Däremot så kan man alltid tolka resultaten i ena eller andra riktningen. Jag vidhåller att det i teorin säkert
P.>
Jag tycker inte att testmetoden känns felaktig, och dessutom granskas alltid metoden innan en vetenskaplig tidskrift publicerar en artikel.
Däremot så kan man alltid tolka resultaten i ena eller andra riktningen. Jag vidhåller att det i teorin säkert
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 13:55>dricker regelbundet
Appappapp! Sådana uttryck förvirrar vissa som är vana vid "tränare" som skriker >Spela ett, backa tillbaka och andra relevanta uttryck.
>dricker regelbundet
Appappapp! Sådana uttryck förvirrar vissa som är vana vid "tränare" som skriker >Spela ett, backa tillbaka och andra relevanta uttryck.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 14:32Jag kan ju tänka mig att det är evolutionärt rätt bra om sådana simpla saker som törst eller hunger kopplas bort när man är stressad - t ex f a man jagas av en 100 kg tung "järv".
Om man istället för att springa plötsligt "å jag måste äta/ dricka" så är
Jag kan ju tänka mig att det är evolutionärt rätt bra om sådana simpla saker som törst eller hunger kopplas bort när man är stressad - t ex f a man jagas av en 100 kg tung "järv".
Om man istället för att springa plötsligt "å jag måste äta/ dricka" så är
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 14:36Hej Johan.
"Jag tycker inte att testmetoden känns felaktig, och dessutom granskas alltid metoden innan en vetenskaplig tidskrift publicerar en artikel."
Nej det är inget fel på testmetoden i sig. Och det har jag inte skrivigt heller, vad jag vet. Men at
Hej Johan.
"Jag tycker inte att testmetoden känns felaktig, och dessutom granskas alltid metoden innan en vetenskaplig tidskrift publicerar en artikel."
Nej det är inget fel på testmetoden i sig. Och det har jag inte skrivigt heller, vad jag vet. Men at
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 14:51Sen är det en sak till. Man ska inte tro att det bara är att rapa upp något nytt och tro att detta kommer sväljas med hull och hår. Nej så lätt är det inte . Dogmaskifte det tar tid det.
Vänligen
P.
Sen är det en sak till. Man ska inte tro att det bara är att rapa upp något nytt och tro att detta kommer sväljas med hull och hår. Nej så lätt är det inte . Dogmaskifte det tar tid det.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 15:11Om man skulle lita på all forskare skulle man vara tvungen att ändra sitt tränings upplägg varje månad.
Har dessa tester gjorts vid olika temperaturer, eller solsken, kontra molnigt väder?
Jag litar på erfarenhet, mer än forskning!Är det möjligt att väg
Om man skulle lita på all forskare skulle man vara tvungen att ändra sitt tränings upplägg varje månad.
Har dessa tester gjorts vid olika temperaturer, eller solsken, kontra molnigt väder?
Jag litar på erfarenhet, mer än forskning!
Är det möjligt att väg
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 16:25"Är det möjligt att väga mer efter ett maraton än innan? Då måste man nog äta en massa också!"
Enligt Runes egna uppgifter så vägde han 74kg före och 75kg efter det att han slog svensktrekord på 10mil. Men det är ju klar. Han hade ju lite längre tid på s
"Är det möjligt att väga mer efter ett maraton än innan? Då måste man nog äta en massa också!"
Enligt Runes egna uppgifter så vägde han 74kg före och 75kg efter det att han slog svensktrekord på 10mil. Men det är ju klar. Han hade ju lite längre tid på s
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 16:29Lingling Ling -> Det är verkligen inte evolutionärt bra om hunger och törst kopplas bort. Det är ett säkert sätt att få vår hälsa att bli sämre och i vissa fall ge akut skada. Stress kan ligga kvar lång tid efter det att faran är över. Att det helt skulle
Lingling Ling -> Det är verkligen inte evolutionärt bra om hunger och törst kopplas bort. Det är ett säkert sätt att få vår hälsa att bli sämre och i vissa fall ge akut skada. Stress kan ligga kvar lång tid efter det att faran är över. Att det helt skulle