Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätskeintag vid träning
You need to log in to create posts and topics.

Jacob, jag tänker mig att det handlar om rätt höga nivåer, för även om man skadar sig om man inte äter eller dricker, så är den akuta skadan av att bli tuggad på ännu mer livshotande.
(Dessutom kanske varken det ena eller andra finns inom räckhåll. )
Ung

Jag blev inspirerad av vår diskussion här och började leta efter nyare studier som jag inte redan hade sparade på min dator. Hittade följande studie publicerad i mars i år som säkert är intressant för er här inne som kör långlopp och som ytterligare stärk

Hela din summering faller på att man inte blir törstig i tid m man högpresterar. Har annat att hålla reda på då

Du kanske skulle testa något själv, som varar längre än 45 minuter.

Andrew -> Nu har jag gett massor av exempel på där elitidrottare presterar lika bra och håller saltbalansen bättre när de dricker efter törst. Vad har du för några belägg för att man inte känner törst mer än din tro?

Att man rent allmänt inte skulle bli

Var du med när Pripps hade sin produktutveckling på 70-80 talet?

Hej Jacob.

Ja du har ett PM från mig. Men jag lägger in detta här. tycker att det gör sitt så att säga.

Du efterfrågar lite studier. Tyvärr så hittar jag nu inte den rapport som förre fysiologprofessorn Björn Ekblom och docenten Eva Blomstrand skrivit

Hej Jacob.

Nu är detta ett sidospår. Men med tanke på detta med att i vissa av dina referenser så hänvisas det även till militära operationer och då längre förflyttningar mm mm.

Jag har kollegor som är utbildade i "Ökenkrigföring" detta var bla med "KO

Har tillbringat en hel del tid i Sahara. Lokalbefolkningen dricker oftast mycket sparsamt under dagen, och dricker sedan "ikapp sig" på kvällen. Blev först förvånad hur de klarade sig på några koppar te och lite vatten ända till solnedgången, men kom med

Som bevattning av gräsmattor, ingen idé att göra det under stekande sol utan mer effektivt att vattna inför natten....