Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätskeintag vid träning
You need to log in to create posts and topics.

Framför allt att lära andra av egna erfarenheter, ibland måste man kanske lyssna på de senaste forskningsrönen, trots att de nästan alltid ändras av andra forskare några år senare 🙁

Lite exotiskt med dem som tror att man lär sig mer om fysiologi genom att sitta på en cykel än genom att följa forskning. Undrar hur många mil på cykel som krävs för ett nobelpris?

Anders Nilsson .: Synd at du ikke fortalte meg det for mange år siden, så kunne jag ha sittet i lugn og ro, å lest hvordan min kropp fungerer under exstreme belastninger på sykkelritt fra 6-10-20 timmer. Jeg hadde sluppet å gjøre egne erfaringer, men ku

Jeg syns vi skal legge ned all form for konkuranse. Vi tar bare en GEN test av alle. Den som har de beste forutsettninger for den spesefikke idretten tildeles gullmedaljen.
Så kan vi andre sitte i lugn å ro å lese om hvordan våres fysiologi fungerer und

Intressant diskussion, och som jag helt höll på att missa då den ligger i den här gruppen. Tråden förtjänar en bättre placering under Forskning, tränig och mat tex.

Jacob gör ett strålande jobb att försöka diskutera sakligt trots ideliga påhopp och attac

Saxat från Stockholm Halvmarathon http://www.stockholmhalvmarathon.se/start/content.cfm?Sec_ID=2253&Rac_ID=184&Lan_ID=1:

"Det gäller alltså att dricka lagom. En bra tumregel: Drick när du känner dig törstig!

Du förlorar vätska under loppet. Börja drick

Anders N och Markku: Kan även vara lite oklokt och begränsande att enbart lita till existerande teorier och forskning. Så vinner man inte heller några Nobelpris.

En känd man vid namn Einstein uttryckte det så här:
"Imagination is more important than know

Lika sant då som nu

Peter P. : ja, hva er din egen erfaring med drikke.???

Peter P: det er lett å kritisere andres meninger, når en ikke selv har kommet med nogen.