Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 15:21N.P.N.G: Jag vet inte om min erfarenhet av dryck vid träning tillför diskussionen något men jag dricker nog när jag är törstig. Sommartid blir det vätskebälte vid pass >15km (löpning) och jag försöker alltid återställa all vätska efter passen.
Jag föror
N.P.N.G: Jag vet inte om min erfarenhet av dryck vid träning tillför diskussionen något men jag dricker nog när jag är törstig. Sommartid blir det vätskebälte vid pass >15km (löpning) och jag försöker alltid återställa all vätska efter passen.
Jag föror
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 15:28Sorry, jeg synes bare jeg leste "inblandning av reptilhjärnan."
Sorry, jeg synes bare jeg leste "inblandning av reptilhjärnan."
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 16:40Då måste det vara de som är otroligt stora i munnen som får problem med ett drinkschema.
När de har svårt att komma fram till hur mycket ett par lagom klunkar varje kvart är.
Då är det bra att vänta tills törsten infinner sig. Ibland hinner hammaren infi
Då måste det vara de som är otroligt stora i munnen som får problem med ett drinkschema.
När de har svårt att komma fram till hur mycket ett par lagom klunkar varje kvart är.
Då är det bra att vänta tills törsten infinner sig. Ibland hinner hammaren infi
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 17:20Ursäkta mig men den här tråden är lite dum. Jag tycker Frida i princip gör vidare diskussioner onödiga då hon förklarar hur landet ligger på ett sakligt sätt som gör att man borde fatta. Dvs om man har någon egen erfarenhet av uthållighetsidrott på annan
Ursäkta mig men den här tråden är lite dum. Jag tycker Frida i princip gör vidare diskussioner onödiga då hon förklarar hur landet ligger på ett sakligt sätt som gör att man borde fatta. Dvs om man har någon egen erfarenhet av uthållighetsidrott på annan
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 19:40Hmm, så egen subjektiv erfarenhet är alltid bättre en vetenskpaliga undersökningar?
Verkar som en hel del här tycker så. Samma typ av personer brukar hävda att rökning inte alls är farligt eftersom de eller någon de känner rökt i 100år utan problem.
Hmm, så egen subjektiv erfarenhet är alltid bättre en vetenskpaliga undersökningar?
Verkar som en hel del här tycker så. Samma typ av personer brukar hävda att rökning inte alls är farligt eftersom de eller någon de känner rökt i 100år utan problem.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 20:02Det verkar inte så sunt att röka. Det räcker med prologhosta.
Du verkar ha många typer i din bekantskapskrets.
Det verkar inte så sunt att röka. Det räcker med prologhosta.
Du verkar ha många typer i din bekantskapskrets.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 20:24Nej Peter, subjektiv erfarenhet är inte alltid bättre än vetenskapliga undersökningar. Men jag vet, tack vare egna empiriska studier, vad som händer om man slarvar med flaskan på längre tävlingar. Om man aldrig upplevt detta bör man eventuellt inte vara f
Nej Peter, subjektiv erfarenhet är inte alltid bättre än vetenskapliga undersökningar. Men jag vet, tack vare egna empiriska studier, vad som händer om man slarvar med flaskan på längre tävlingar. Om man aldrig upplevt detta bör man eventuellt inte vara f
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 20:31"""Peter P. Många diskussioner skulle vinna mycket på om folk kunde diskutera mer sakligt utan inblandning av reptilhjärnan.
Men när argumenten tryter..."""""" eter P. Samma typ av personer brukar hävda att rökning inte alls är farligt eftersom de eller
"""Peter P. Många diskussioner skulle vinna mycket på om folk kunde diskutera mer sakligt utan inblandning av reptilhjärnan.
Men när argumenten tryter..."""
""" eter P. Samma typ av personer brukar hävda att rökning inte alls är farligt eftersom de eller
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 20:37N.P.N.G: Ja det är mycket sakligt då det är just detta som ofta är ett problem, folk har svårt att skilja på anekdoter/egen erfarenhet och vetenskapliga rön som gäller stora populationer.
Att åskådliggöra en logikfel med ett uppenbart exempel är ofta myck
N.P.N.G: Ja det är mycket sakligt då det är just detta som ofta är ett problem, folk har svårt att skilja på anekdoter/egen erfarenhet och vetenskapliga rön som gäller stora populationer.
Att åskådliggöra en logikfel med ett uppenbart exempel är ofta myck
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 20:43Jag kan inte säga att jag riktigt förstår polemiken i den här tråden. Läser man de faktiska råden i den artikelserie som togs upp i det första inlägget är det i alla fall för mig svårt att se det som att det är antingen eller på det sätt som det verkat i
Jag kan inte säga att jag riktigt förstår polemiken i den här tråden. Läser man de faktiska råden i den artikelserie som togs upp i det första inlägget är det i alla fall för mig svårt att se det som att det är antingen eller på det sätt som det verkat i