Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätskeintag vid träning
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar om det inte är en fråga om personlighetstyp. Somliga, ibland t ex jag själv kan mkt väl fokusera stenhårt på uppgiften och ge tusan i att äta, dricka och gå på toaletten. Låser på målet och ignorera det "ovidkommande". Andra hävdar att deras be

För mig fungerar det bra att dricka ungefär var 20:e minut. Är jag ute länge, oavsett träning/tävling, så vill jag stoppa någonting i munnen var 30:e minut.

Det har fungerat bra upp till 24 timmar. I och för sig har jag bara erfarenhet att en sådan tävli

24 timmer på benene? hvordan er det mulig. Jeg kan fatte PBP (paris-Brest-Paris) på 60 timmer på sykkel. Men 24 timmer på benene. Da måtte jeg skrive testamente for innan. Bare fantastisk.

Äntligen!!

i-dration - flaskan som säger till när du ska dricka
http://feber.se/pryl/art/195695/idration__flaskan_som_sger_til/

Innan jag går på fest käkar jag en hel del saltat sill, f-n vad törstig jag blir. Då blir det mer än en klunk, likväl har jag vätskebrist dagen efter. Drack jag för lite kanske?

Definitivt för lite nubbe Tommy ;).

Jag är förmodligen allergisk mot läder. Därför att varje gång jag vaknar med danseskorna på fötterna så har jag huvudvärk... eller kan även det vara vätskebrist. Måste testa med flera nubbar

Har jag nånsin svikit dig Tommy? Funkar det inte med en nubbe så ta tio till.

Ta några nubbar på morgonen så blir dagen lättare att stå ut med.

Från en studie med titeln:
Inverse relationship between percentage body weight change and finishing time in 643 forty-two-kilometre marathon runners

Den finns än så länge bara tillgänglig via British Journal of Sports Medicines hemsida.

Conclusions: BW