Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej.
Nu vet jag inte hur det såg ut vid uppgången 2011, men via en stege tycker jag spontant låter som en dålig ide. Större risk för misstag som kan orsaka skada(?). Måste ju gå att få till en ramp utav något slag. Eller är det så långt upp till kajkanten

Jag tycker att stegar kan fungera i nödfall. Notera dock pluralisformen! Det skulle vara mer än lovligt irriterande att behöva stå och trampa vatten i kön innan man får komma upp.

Problemet för oss är att kanalen är fem meter djup och vi inte har en lösning på hur vi ska få till en uppstigningsramp.

En brygga med ramp.
BILD:http://www.triathlon.org/images/hr_galleries/DSC_1644.jpg

Snygg ponton och ramp. Problemet är att vi i IK Hakarpspojkarna inte har samma ekonomiska förutsättningar som arrangörerna i världscupen. Eller är det till och med OS?

Tror det är cupen.
Men iaf, få en brygga på plats och en ramp som går ner en bit i vattnet kan ju inte vara så märkvärdigt att få till.. Som sedan inklädes i något tjockare tyg/duk. Måste ju finnas mängder med bryggar i krokarna. Låna, hyra..rampen bygger

Christian:
Vad är det för botten i ån?
Att sänka ner en byggställning som är 7m hög är inga konstigheter, så kan man bygga en scysst ramp på den. (Du har PM ang. detta).

Dessutom undrar jag om det är drafting i senior- resp mastersklass på stafetten i

Ni är underbara. Jag tar med mig frågeställningen till nästa möte vi har så ska jag återkomma med lite fakta kring vår älskade och hatade kanal mellan Munksjön och Vättern.

Återkommer även med ett förtydligande kring SM/RM-stafetten.

Bilden är från Hamburg Triathlon, 2011, varvning för elit tjejerna.

http://www.triathlon.org/news/article/dextro_energy_triathlon_itu_world_championship_series_heats_up_in_hamburg/

Var själv där 2007, lite sunkit vatten dock.

Angående simning har vi nu presenterat simbanan. Nytt för i år med simningen är att vi startar från norra delen av kanalen, simmar ut en sväng i Munksjön. Ett varv är 750 meter.

Motionsklassen simmar ett varv på 400 meter och simmar inte ut i Munksjön.