Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 22:23Nämen allvarligt: Den vanligaste nybörjartabben är nog att man kör så att man är mer eller mindre slut i Jönköping. (Jag har provat.)
Några turer på minst 12-13 mil behövs innan man ger sig på VR, för att veta hur man fungerar på långa lopp. En av mina ko
Nämen allvarligt: Den vanligaste nybörjartabben är nog att man kör så att man är mer eller mindre slut i Jönköping. (Jag har provat.)
Några turer på minst 12-13 mil behövs innan man ger sig på VR, för att veta hur man fungerar på långa lopp. En av mina ko
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 07:47Jag har tänkt att solo-cykla 20-30mil runda innan jag ger mig på vättern. Klarar jag det här hemma i fjällmiljö så klarar jag nog vättern också 😉
Jag har tänkt att solo-cykla 20-30mil runda innan jag ger mig på vättern. Klarar jag det här hemma i fjällmiljö så klarar jag nog vättern också 😉
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 08:58Bäst är att inte ha några förväntningar, bara ta det som det kommer.
Var förnuftig, flexibel och lugn. (det blir inte som du har tänkt dig i alla fall)
300 km är långt. Men det är inga problem för en normal, frisk person.Det går aldrig så långsamt, som
Bäst är att inte ha några förväntningar, bara ta det som det kommer.
Var förnuftig, flexibel och lugn. (det blir inte som du har tänkt dig i alla fall)
300 km är långt. Men det är inga problem för en normal, frisk person.
Det går aldrig så långsamt, som
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 09:55Har dom två senaste åren alltid laddat med att helgen innan cykla Siljan Runt. Det kan rekommenderas!
Har dom två senaste åren alltid laddat med att helgen innan cykla Siljan Runt. Det kan rekommenderas!
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 11:07Nisse, jag är varken normal eller frisk 😀
Diabetiker som är smått vansinnig.
Nisse, jag är varken normal eller frisk 😀
Diabetiker som är smått vansinnig.
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 13:13Det kanske är lättare för en diabetiker, de brukar ha bättre koll på vad de stoppar i sig. (t+)
Kan man cykla PBP med diabetes så borde det även funka på Vättern.Vill man ha ett perfekt upplägg inför vättern så kör ett par 20-30 milare
http://randonneu
Det kanske är lättare för en diabetiker, de brukar ha bättre koll på vad de stoppar i sig. (t+)
Kan man cykla PBP med diabetes så borde det även funka på Vättern.
Vill man ha ett perfekt upplägg inför vättern så kör ett par 20-30 milare
http://randonneu
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 13:45Det jag brukar tänka på inför VR är:
-Träna minst 100 mil under våren.
-Kör minst fem långrundor 10-15 mil.
-Kör en långrunda 15 mil eller mer en vecka före VR, vila sedan och kör bara lättare daglig motion.
-Som sagts ovan, ta det lugnt ner till Jönköpin
Det jag brukar tänka på inför VR är:
-Träna minst 100 mil under våren.
-Kör minst fem långrundor 10-15 mil.
-Kör en långrunda 15 mil eller mer en vecka före VR, vila sedan och kör bara lättare daglig motion.
-Som sagts ovan, ta det lugnt ner till Jönköpin
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 17:55Nu har jag redigerat mitt tidigare inlägg - nästa år!!
Kolhydratladda? Behövs det om man siktar på sub12?
Nu har jag redigerat mitt tidigare inlägg - nästa år!!
Kolhydratladda? Behövs det om man siktar på sub12?
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 18:02Det är bättre med mental träning.
Det är bättre med mental träning.
Quote from Rasmus Olsson on 9 November 2009, 18:54Cykelträna är nog bättre än både kolhdyratladda och mental träning.
Cykelträna är nog bättre än både kolhdyratladda och mental träning.