Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan - blod, svett och t …
You need to log in to create posts and topics.

Det är också svårt att hålla samma fart på den smala vägen efter Medevi. Dessutom är vägen rätt kuperad efter Karlsborg vilket gör att det kan vara bra att ha lite extra tidsmarginal på slutet.

Nu har jag provat racer i 95 minuter.

(#)

Aj, oj min rygg. Vilken körställning (men kul)!

Måste vara ett helvete att ta sig runt Vättern på en racer!

Man ska inte underskatta hur mycket ett långt lopp som Vätternrundan sliter på nacke, axlar, armar, händer, rygg och rumpa. Långa träningspass på samma cykel man tänkt köra Vätternrundan på är därför viktigt på mer än ett sätt.

Jag vill sticka ut hakan å påstå att VR inte sliter någonting på kroppen. Människan är skapt för att vara i rörelse. Vi har många yrken där 8 timmar 5 dagar i veckan år ut kör hårdare än en cykelrunda runt en sjö. Det är tempot som dödar och inte sträckan

VR själva rekommenderar att man kört 100 mil innan. Jag skulle vilja påstå att det borde utvecklas lite. För man bör ha kört så länge på en väl inställd cykel och ha provat åtminstone några längre pass (10-15) under de 100 milen. Annars kan det bli tufft.

Ja, man blir trött på den tråkiga vägen.

Det också. Fast har man kört trainer hela vintern är det en baggis...

>Det är tempot som dödar och inte sträckan om man är dåligt förberedd.

Själva sträckan kanske inte dödar, men tiden det tar att köra den kan göra det. Min första vätternrunda körde jag tillsammans med två av mina systrar, och då höll vi ett tempo som va

>Det är tempot som dödar och inte sträckan om man är dåligt förberedd.

Detta kan jag skriva under på.

Själv har det gått riktigt dåligt med trainerträningan i år. Dock har jag kört lite denna vecka och veckan innan tot lite drygt 40 mil på 5 pass.

Det

Det handlar mycket om självinsikt och att våga utmana sig själv.