Quote from j sollerman on 9 November 2009, 19:37Fundera inte så mycket på kolhydratsladdning utan träna istället =) Försök hitta folk att köra med som har samma tidsmål som du har. De blir både enklare och roligare.
Fundera inte så mycket på kolhydratsladdning utan träna istället =) Försök hitta folk att köra med som har samma tidsmål som du har. De blir både enklare och roligare.
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 01:49till Martin: tre grundpelare och koncept:
1. Kolhydrat laddning, jovisst måste man ladda och äta ordentligt och riktigt i veckan innan vättern, men kolhydratdepåerna i musklerna tar slut efter bara några timmar, koncentrera på att ha med dig energikakor,
till Martin: tre grundpelare och koncept:
1. Kolhydrat laddning, jovisst måste man ladda och äta ordentligt och riktigt i veckan innan vättern, men kolhydratdepåerna i musklerna tar slut efter bara några timmar, koncentrera på att ha med dig energikakor,
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 15:35Tack för era tips, de tar jag med mig 🙂
Har som längst cyklat Halvvättern och tyckte på slutet att det var ganska jobbigt med stumma lår. Att disponera loppet är nog nyckeln. Ta det lugnt i början. Många upplever svackor.
Vinterträningen för vätternr
Tack för era tips, de tar jag med mig 🙂
Har som längst cyklat Halvvättern och tyckte på slutet att det var ganska jobbigt med stumma lår. Att disponera loppet är nog nyckeln. Ta det lugnt i början. Många upplever svackor.
Vinterträningen för vätternr
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 18:01Kör ett åtta timmars spinningpass varje vecka.
Kör ett åtta timmars spinningpass varje vecka.
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 19:14Jag kommer IAF försöka spendera tid på trainer 3-4ggr i veckan. Om det inte är superhalkigt ute så kommer jag nog även försöka springa lite. Den riktiga distansträningen får bli i april, när det är bart på vägarna här och temperaturen börjar komma upp i 1
Jag kommer IAF försöka spendera tid på trainer 3-4ggr i veckan. Om det inte är superhalkigt ute så kommer jag nog även försöka springa lite. Den riktiga distansträningen får bli i april, när det är bart på vägarna här och temperaturen börjar komma upp i 1
Quote from Ebba Johansson on 10 November 2009, 20:33David p- min cykelpolare anammade verkligen det här med mental träning, cyklade 18 mil innan vättern, resten tänket han sig till och den jäveln kom in endast två timmar efter vi andra som verkligen legat i och tränat som skållade troll....bara att inse at
David p- min cykelpolare anammade verkligen det här med mental träning, cyklade 18 mil innan vättern, resten tänket han sig till och den jäveln kom in endast två timmar efter vi andra som verkligen legat i och tränat som skållade troll....bara att inse at
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 20:49Martin // Din pendling kommer ge dig bra mentala förutsättningar och musklerna kommer var utvecklade i rätt riktning. Kom igång tidigt under våren med distanspass, försök även köra intervall. Personligen rekommenderar jag MTB i kuperad terräng som interva
Martin // Din pendling kommer ge dig bra mentala förutsättningar och musklerna kommer var utvecklade i rätt riktning. Kom igång tidigt under våren med distanspass, försök även köra intervall. Personligen rekommenderar jag MTB i kuperad terräng som interva
Quote from j sollerman on 10 November 2009, 21:332 timmar är ju ändå rätt stor skillnad.
2 timmar är ju ändå rätt stor skillnad.
Quote from Nils Hylander on 10 November 2009, 22:26Har man tränat minst 100 mil innan rundan varav ett par längre turer på omkring 15 mil innan så grejjar man högst troligt rundan utan några större problem.
Har man tränat dryga 200 mil innan rundan varav minst 6-7 turer över 10-15 mil så får man en angen
Har man tränat minst 100 mil innan rundan varav ett par längre turer på omkring 15 mil innan så grejjar man högst troligt rundan utan några större problem.
Har man tränat dryga 200 mil innan rundan varav minst 6-7 turer över 10-15 mil så får man en angen
Quote from Funbeat user on 11 November 2009, 13:13Vi hade 33 till Gränna, 32 till Fagerhult, 34 till Karlsborg och 30,5 sista nio milen. Så nog blir man tröttare på slutet 🙂 Det var nog inte optimal depåstrategi med längsta etappen sist. 8-6-7-9 mil var fördelningen mellan etapperna. Kändes lite för lån
Vi hade 33 till Gränna, 32 till Fagerhult, 34 till Karlsborg och 30,5 sista nio milen. Så nog blir man tröttare på slutet 🙂 Det var nog inte optimal depåstrategi med längsta etappen sist. 8-6-7-9 mil var fördelningen mellan etapperna. Kändes lite för lån