Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan - blod, svett och t …
You need to log in to create posts and topics.

Fundera inte så mycket på kolhydratsladdning utan träna istället =) Försök hitta folk att köra med som har samma tidsmål som du har. De blir både enklare och roligare.

till Martin: tre grundpelare och koncept:

1. Kolhydrat laddning, jovisst måste man ladda och äta ordentligt och riktigt i veckan innan vättern, men kolhydratdepåerna i musklerna tar slut efter bara några timmar, koncentrera på att ha med dig energikakor,

Tack för era tips, de tar jag med mig 🙂

Har som längst cyklat Halvvättern och tyckte på slutet att det var ganska jobbigt med stumma lår. Att disponera loppet är nog nyckeln. Ta det lugnt i början. Många upplever svackor.

Vinterträningen för vätternr

Kör ett åtta timmars spinningpass varje vecka.

Jag kommer IAF försöka spendera tid på trainer 3-4ggr i veckan. Om det inte är superhalkigt ute så kommer jag nog även försöka springa lite. Den riktiga distansträningen får bli i april, när det är bart på vägarna här och temperaturen börjar komma upp i 1

David p- min cykelpolare anammade verkligen det här med mental träning, cyklade 18 mil innan vättern, resten tänket han sig till och den jäveln kom in endast två timmar efter vi andra som verkligen legat i och tränat som skållade troll....bara att inse at

Martin // Din pendling kommer ge dig bra mentala förutsättningar och musklerna kommer var utvecklade i rätt riktning. Kom igång tidigt under våren med distanspass, försök även köra intervall. Personligen rekommenderar jag MTB i kuperad terräng som interva

2 timmar är ju ändå rätt stor skillnad.

Har man tränat minst 100 mil innan rundan varav ett par längre turer på omkring 15 mil innan så grejjar man högst troligt rundan utan några större problem.

Har man tränat dryga 200 mil innan rundan varav minst 6-7 turer över 10-15 mil så får man en angen

Vi hade 33 till Gränna, 32 till Fagerhult, 34 till Karlsborg och 30,5 sista nio milen. Så nog blir man tröttare på slutet 🙂 Det var nog inte optimal depåstrategi med längsta etappen sist. 8-6-7-9 mil var fördelningen mellan etapperna. Kändes lite för lån