Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan 2014 - 1750:- för c …
You need to log in to create posts and topics.

Rafael. Så kan det visst vara och så var det för min del också. Men inte alltid.

Inte det två, tre incidenter som jag såg i år. Jag låg på andra hjul vid tillfällena och fan att det ska vara så jävla svårt att hålla sin linje.

Ok på en tävling att man k

"Nina - cykelklubb eller inte, men om du cyklar lite snabbare så slipper du bli omkörd."

Tiina. Jag ska inte försvara Nina. För om jag känner henne rät så fixar hon det bra själv. Men om man inte stannar hela tiden så behöver man inte cykla så fort.

Ma

Ja, klagar man på att det är jobbigt att bli omkörd på en Vätternrunda så finns det ju flera alternativ till botemedel. Ett är att köra snabbare så man inte blir omkörd. Ett annat är att inse att det är 19000 cyklister på vägen och att inte alla kan köra

"Ja, klagar man på att det är jobbigt att bli omkörd på en Vätternrunda så finns det ju flera alternativ till botemedel"

Ja det är klart att det gör. Man är väl inte helt släppt heller.

Sen kan jag bara svara för min egen del. Tycker inte alls det är j

Conti Test Team körde på 7.17 och blev väl omkörda? Det är en jävla fart man ska hålla för att inte bli omkörd.

Blir man irriterad på omkörningar rent allmänt så är man fel ute på Vättern.
Blir man irriterad på omkörningar som riskerar ditt eget liv så

Hej,

jag är rätt ny på det här med cykling, och jag körde min första VR i år. Jag var lite orolig för vad som väntade, dels efter att ha läst massor av diskussioner som denna, dels efter att en kompis sagt att VR var det farligaste han någonsin gjort fri

Janne, du är inte den första som jag hört av att den röda faran" har gett ett gott till mycket gott intryck. Må hända att en gammal hund lärt sig sitta. Man kan ju alltid hoppas.

Cyklissan lovordar dem här men det finns de som inte håller med om dessa lo

Det kanske bara är jag, men jag blir alltid lite skeptisk när man ser att en helt nyreggad medlem skriver sådanne inlägg. Känns lite som att någon försöker bättra på verkligheten.
Men jag kan ju ha fel. Det har hänt förut. Inte ofta, men ändå 😉

Negativa intryck sprids i större utsträckning än goda bland vänner och bekanta. Om vi då antar att alla cykelklubbar har lika många rötägg som skötsamma medlemmar kommer den största klubben att få det sämsta ryktet.

Dubbelpost, raderat.